دانلود پاورپوینت سیستم حقوق و دستمزد


دانلود پاورپوینت سیستم حقوق و دستمزد

حقوق و دستمزد کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد

کنترل داخلی مناسب برای سیستم حقوق و دستمزد مانند سایر روشهای کنترل داخلی شامل تقسیم دقیق وظایف و مسئولیت ها در سیستم حقوق و دستمزد است.

در اغلب مؤسسات وظایف و مسئولیت های حقوق و دستمزد بین دوایر زیر تقسیم شده است:

1- دایره کارگزینی

2- دایره ثبت اوقات کار

3- دایره حقوق و دستمزد

4- دایره پرداخت

کنترل داخلی موثر بر سیستم حقوق و دستمزد شامل تفکیک دقیق وظایف بالا از یکدیگر، انجام هر یک از وظایف توسط دایره مربوط به صورت جداگانه و عدم تداخل این وظایف با یکدیگر است.

 

1- دایره کارگزینی:

وظیفه عمده ی این دایره تأمین نیروی کار لازم برای قسمتهای مختلف مؤسسه است. دایره ی کارگزینی، آیین نامه های استخدامی را تهیه می کند و به برنامه های آموزشی و شرح وظایف و ارزیابی مشاغل می پردازد. استخدام کارکنان جدید ممکن است برای جایگزینی با کارکنان دیگر و یا برای توسعه ی فعالیت های مؤسسه صورت گیرد. این دایره با هماهنگی مسولین سایر سایر دوایر، شرایط و تعداد کارکنانی که باید استخدام شوند تعیین و با رعایت مقررات استخدامی مؤسسه اقدام به استخدام کارکنان جدید می کند.

پس از انجام مراحل مختلف استخدام، دایره کارگزینی سوابقی را که نشان دهنده تاریخ استخدام، نرخ حقوق و دستمزد تصویب شده و کسور مربوط به کارمند جدید را به دایره حقوق و ذستمزد ارسال می کند.

 

 2 – دایره ثبت اوقات کار

نگهداری مدارکی که نشان دهنده اوقات کار هر یک از کارکنان در دوره های مشخص هفتگی یا ماهانه باشد، اولین و مهمترین مرحله از مراحل جمع آوری داده های مربوط به سیستم حقوق و دستمزد است. برای انجام درست این امر از وسایل زیر استفاده می شود:

کارت ساعت: محکمترین و گویاترین مدرک حضور کارکنان در محل کار از ساعت ورود تا ساعت خروج است. کارت ساعت در دایره ثبت اوقات کار، کنترل و جمع آوری می شود. چون دریافت های هر یک از کارکنان مبتنی بر کارت ساعت است و از طرفی پس از امضای کارت ساعت توسط فرد مسئول است که محاسبه و پرداخت نهایی صورت می گیرد، کارت ساعت شامل نام و شماره استخدامی کارکنان است و هر کارت معمولاً یک دوره پرداخت حقوق و دستمزد را در بر می گیرد.

یک کارت ساعت تکمیل شده نشان دهنده ی ساعات شروع و خاتمه کار هر یک از کارکنان و اضافه کاری آنها در هر روز یا نوبت کاری است.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 25
حجم: 3.11 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *