کارتون جیمبو


فکر می‌کنید چرا توی این کارتون، جیمبو که خیر سرش یک هواپیمای جت به حساب می‌آمد، آن‌قدر کوچولو و قلمبه بود؟ اصل قضیه برمی‌گردد به آی‌کیوی خیلی بالای طراح انگلیسی‌اش. جناب طراح توی بعضی از قسمت‌های نقشه‌ای که برای ساخت جیمبو به کمپانی تحویل داده بود، به جای اینچ از سانتی‌متر استفاده کرده بود. احتمالا استاد نمی‌دانست که «اینچ» تقریبا 5/2 برابر «سانتی‌متر» است. دنیا هم آن‌قدر پیشرفت نکرده بود که مثل الان هر کور و کچلی از چنین موضوعی اطلاع داشته باشد!

نتیجه شاهکار جناب طراح، این شد که یک هواپیمای زردرنگ و تپل‌مپلی از توی کارخانه آمد بیرون و اسمش شد جیمبو. همه 25 قسمت جیمبو که سال 1987 توسط کمپانی مادوکس ساخته شد، خلاصه می‌شد به ماجراهایی که توی برج مراقبت فرودگاه برای جیمبو و سایر رفقایش اتفاق می‌افتاد.

 



خوشبختانه بقیه کاراکترهای توی فرودگاه به اندازه جیمبو ناقص‌الخلقه نبودند. تامی (کامیون دو کابینه)، کلود (ماشین آذوقه)، آماندا (ماشین مسافربری)، فیل (ماشین سوخت)، سامی (پلکان) و هری (هلی‌کوپتر) از لحاظ ظاهری کمی به واقعیت نزدیک‌‌تر بودند. اگر یادتان باشد، توی آن قسمتی که قرار بود هواپیماها توی هوا حرکات ژانگولر انجام بدهند و به قول معروف، نمایش هوایی داشته باشند، حتی سر و کله یک هواپیمای بمب‌‌افکن به اسم آورو لنکستر هم پیدا شد که البته بعد از آن قسمت هم غیب شد و دیگر خبری ازش نشد.

از آن‌جایی که خالق جیمبو از موهبت داشتن آی‌کیو بالا محروم بود، طبیعی بود که جیمبو فهم و شعور درست و حسابی نداشته باشد. برای همین، مدام با رئیس فرودگاه یعنی همان آقایی که توی برج مراقبت حرص می‌خورد، درگیری داشت. ترجیع‌‌بند همه 25 قسمت جیمبو را که از دهان همان آقای عصبانی بیرون می‌‌آمد، یادتان هست؟ زیاد به مختان فشار نیاورید. همان‌طور که هر قسمت، گاوها توی تیتراژ می‌گفتند «ما، ما»، آقای رئیس هم حتما داد می‌زد: «من می‌خوام باهات حرف بزنم، جیمبو!»


اطلاعات بیشتر در مورد کارتون جیمبو…

منبع: مجله ی همشهری جوان


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *