ترجمه مقاله بررسی تاثیر ویژگی های تبلیغات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید


ترجمه مقاله بررسی تاثیر ویژگی های تبلیغات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید

عنوان لاتین: Investigating the impact of social media advertising features on customer purchase intention

فرمت مقاله لاتین: pdf

عنوان ترجمه شده فارسی :  بررسی تاثیر ویژگی های تبلیغات رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مشتری

رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم برای انجام فعالییت های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می شوند. سازمان ها زمان، پول و منابع زیادی را صرف تبلیغات رسانه های اجتماعی کرده اند. با این حال، چالش هایی در شیوه طراحی تبلیغات رسانه های اجتماعی برای جذب موفق مشتریان و انگیزش آن ها برای خرید برند های خود وجود دارد. بنابراین، هدف این مطالعه شناساییبش و تست عوامل اصلی مرتبط با تبلیغات رسانه های اجتماعی است که می توانند قصد خرید را پیش بینی کنند. مدل مفهومی بر اساس سه عامل از توسعه تئوری پذیرش و استفاده از فناوری(UTAUT2)( انتظار عملکرد، انگیزش لذت جویانه و عادت) همراه با تعامل، ارزشمندی اطلاعات و اهمیت ادراک شده پیشنهاد شد.

داده ها با استفاده از یک مطالعه پرسش نامه ای میان ۴۳۷ شرکت کننده جمع اوری شدند. نتایج کلیدی مدل سازی معادله ساختاری روایی و اعتبار مدل فعلی و اثر معنی دار انتظار عملکرد، انگیزش لذت جویانه، تعامل، ارزش اطلاعاتی و اهمیت ادراک شده را بر روی قصد خرید نشان دادند. این مطالعه برخی دستور العمل های عملی و نظری را در خصوص شیوه برنامه ریزی و پیاده سازی موثر تبلیغات بازاریابی بر روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارایه می کند.

Social media is being increasingly used as a platform to conduct marketing and advertising activities. Organizations have spent a lot of time, money, and resources on social media ads. However, there is always a challenge in how organizations can design social media advertising to successfully attract customers and motivate them to purchase their brands. Thus, this study aims to identify and test the main factors related to social media advertising that could predict purchase intention. The conceptual model was proposed based on three factors from the extending Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2) (performance expectancy, hedonic motivation, and habit) along with interactivity, informativeness, and perceived relevance.

The data was collected using a questionnaire survey of 437 participants. The key results of structural equation modelling (SEM) largely supported the current model’s validity and the significant impact of performance expectancy, hedonic motivation, interactivity, informativeness, and perceived relevance on purchase intentions. This study will hopefully provide a number of theoretical and practical guidelines on how marketers can effectively plan and implement their ads over social media platforms.

توجه: این فایل داری واتر مارک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *