دانلود ترجمه مقاله isi عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک های تجاری لوکس تقلبی در میان مصرف کنندگان کشور اندونزی
چکیده:
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر سوابق نگرش نسبت به محصولات جعلی و تقلبی از طرف مصرف کنندگان اندونزی و ارتباط آن با خرید محصولات تقلبی است. این تحقیق به طور عمده اثر عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی را در راستای ایجاد نگرش به خرید محصول تقلبی مورد بررسی قرار داده است. که در زمینه کیف های دستی است. حدود 250 پاسخ دهنده در بازه سنی 40-16 سال در این نظر جمع شده توسط پرسشنامه شرکت کرده اند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که عوامل اجتماعی و شخصیتی تاثیر عمده ای بر این نگرش دارند. مطالعه نشان داد که نگرش مثبت مصرف کنندگان نسبت به محصول تقلبی با تقویت خرید بیشتر خواهد شد. در حالی که در وضعیت مصرف مصرف ککندگان هیچ تاثیری نمی گذارد. تغییر در هردو نگرش و تمایل به خزید محصولات تقلبی وجود دارد..
کلیدواژه ها:عوامل اجتماعی،عوامل شخصیتی،نگرش نسبت به محصولات جعلی و تقلبی،قصد خرید،وضعیت مصرف.
nternational Journal of Marketing Studies; Vol. 5, No. 4; 2013
ISSN 1918-719X E-ISSN 1918-7203
Published by Canadian Center of Science and Education
Factors Influencing Attitudes and Intention to Purchase Counterfeit
Luxury Brands among Indonesian Consumers
Anas Hidayat1 & Ayu Hema Ajeng Diwasasri1
1 School of Business and Economics, Universitas Islam Indonesia, Yogyakarta, Indonesia
Correspondence: Anas Hidayat, International Program, School of Business and Economics, Universitas Islam
Indonesia, Yogyakarta, Indonesia. Tel: 62-274-898-444 ext.2200. E-mail: anas.hidayat@uii.ac.id
Received: March 17, 2013 Accepted: April 27 2013 Online Published: July 16, 2013
doi:10.5539/ijms.v5n4p143 URL: http://dx.doi.org/10.5539/ijms.v5n4p143
Abstract
The aim of the present research study is to examine the influence of antecedents of attitudes towards
counterfeiting products of Indonesian consumers and its relationship to purchase intention of counterfeit
products. The research mainly discussed the effect of social factors and personality factors towards consumer
attitudes to buy counterfeit product, in this context is handbags. Approximately 250 respondents aged from
16-40 participated to give response for the survey gathered from questionnaire distribution. The analysis using
path coefficient analysis show that social and personality factors has mostly significant impact towards attitudes.
The study concluded that the more positive attitude of consumers towards counterfeit products will further
strengthen the purchasing intentions while the higher the status of a consumers’ consumption will not affect any
change to both their attitude and willingness to purchase counterfeit products.
Keywords: social factors, personality factors, attitudes towards counterfeiting products, purchase intention,
status consumption
این فایل ورد ترجمه در 13 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 9 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.