دانلود درک مفهوم امیخته بازاریابی 4P


Understanding the Marketing Mix Concept – 4Ps

Marketing is simplistically defined as ‘putting the right product in the right place, at the right place, at the right time.’ Though this sounds like an easy enough proposition, a lot of hard work and research needs to go into setting this simple definition up. And if even one element is off the mark, a promising product or service can fail completely and end up costing the company substantially.

The use of a marketing mix is an excellent way to help ensure that ‘putting the right product in the right place,…’ will happen. The marketing mix is a crucial tool to help understand what the product or service can offer and how to plan for a successful product offering. The marketing mix is most commonly executed through the 4 P’s of marketing: Price, Product, Promotion, and Place.

These have been extensively added to and expanded through additional P’s and even a 4C concept. But the 4Ps serve as a great place to start planning for the product or even to evaluate an existing product offering.

درک مفهوم امیخته بازاریابی،4P

بازاریابی را به سادگی می توان بعنوان”قرار دادن محصول مناسب در مکان و زمان مناسب” تعریف کرد.با اینکه این تعریف بنظر مانند یک برنامه اسان است اما برای انجام همین تعریف ساده باید کار و تحقیقات بسیار زیادی صورت گیرد.حتی اگر یک عنصر درست نباشد کالا یا خدماتی که قول ان داده شده بطور کامل شکست خورده و هزینه سرسام اوری برای شرکت بجا خواهد گذاشت.

استفاده از امیخته بازاریابی یک راه عالی برای تضمین تحقق”قرار دادن محصول مناسب در مکان و زمان مناسب”می باشد.امیخته بازاریابی ابزاری مهم برای درک انچه که کالا یا خدمات می توانند عرضه کنند و نحوه برنامه ریزی برای عرضه موفق کالا است.این بازاریابی اغلب از طریق بازاریابی متداول 4P انجام می شود:قیمت،محصول،تبلیغ و مکان[1].به این 4P ،Pهای دیگر و حتی مفهوم 4C نیز اضافه شده و انرا گسترده تر کرده است.اما4P یک مکان عالی برای شروع برنامه ریزی برای محصول و یا حتی ارزیابی عرضه محصولات موجود می باشد.

در این مقاله نگاهی می اندازیم به:1)4P 2)تاریخچه مفهوم  و واژه شناسی امیخته بازاریابی 3)هدف امیخته بازاریابی 4)ویژگی های اصلی امیخته بازاریابی 5)ایجاد امیخته بازاریابی 6)چالش های اصلی 7)نمونه امیخته بازاریابی،شرکت نیوا

[1] -Price, Product, Promotion, and Place

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 3 صفحه انگلیسی + 3 صفحه فارسی
حجم: 41.9 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *