دانلود پاورپوینت تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی
درس یادگیری و کنترل حرکتی
تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی
مقدمه
آیا قابلیتها تنها در اثر تمرین به وجود می آیند؟
ماهیت تفاوتهای بین افراد چیست؟
از کجا سرچشمه می گیرد و چگونه می توان آن را سنجید و ارزیابی کرد؟
آشنا شدن و فهمیدن این تفاوتهای فردی چگونه می تواند در آموزش و مربیگری ورزش، هوشمندانه استفاده شود؟
رویکرد تجربی به اصول مشترک بین همه مردم توجه میشود، رویکرد افتراقی به عواملی متمرکز است که افراد را از یکدیگر متمایز می کند.
جمع بندی
تفاوت روش افتراقی و روش تجربی این است که روش افتراقی به تبیین و پیشگویی تفاوتهای بین افراد می پردازد، در حالی که روش تجربی به مطالعه پدیده های عمومی می پردازد که در میانگین افراد دیده می شود
فهرست مطالب
تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی
مقدمه
جمع بندی
تعریف تفاوتهای فردی
تعریف قابلیت:
زمینه های تفاوتهای فردی
بنابراین به هردو عامل ارثی ومحیطی بایدتوجه نمود.
تفاوتهای فردی در نخستین روزهای زندگی
تفاوتهای پایدار شامل دو جنبه است :
تفاوتهای فردی شامل:
مدل مفهومی اجرای انسانی
توانایی ها
توانایی ها در مقابل مهارت ها
توانایی ها به عنوان عوامل محدودکننده
توانایی های شناختی و حرکتی
مفهوم توانایی عمومی حرکتی
همبستگی بین مهارتها
نتایج بدست آمده در زمینه ضریب همبستگی بین مهارتهای مختلف
فرضیه اختصاصی هنری
مطالعات تحلیل عاملی
تحلیل عامل
شناسایی توانایی ها
توانایی های حرکتی تعیین شده از طریق تحلیل عاملی
توانایی های تبحر جسمانی
برخی از توانایی ها که توسط فلیشمن (1964) مشخص شده است
اسطوره های مربوط به توانایی های حرکتی
ورزشکاران همه فن حریف
توانایی ها و تولید مهارتهای ورزشی
کاربردها
طبقه بندی مهارت و تحلیل تکلیف حرکتی
تواناییها به عنوان اساس طبقه بندی
روشهای رسمی طبقه بندی
پیش بینی و گزینش
الگوهای توانایی با کسب تجربه و تمرین تغییر می یابد
تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی
گزینش بر پایه عملکردهای اولیه تمرین
پیش بینی مهارت تا چه اندازه مؤثر و مفید است؟
منابع:
یادگیری و کنترل حرکتی
ریچارد ای . اشمیت/ تیموتی دیی . لی
یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین
ریچارد ای . اشمیت
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 48
حجم: 1.26 مگابایت