دانلود پاورپوینت مکتب معماری شیکاگو – تکوین آسمانخراش


دانلود پاورپوینت مکتب معماری شیکاگو - تکوین آسمانخراش

دانلود پاورپوینت مکتب معماری شیکاگو – تکوین آسمانخراش

آغاز معماری شیکاگویی

—حوادث و بداقبالی ها خود بارها سبب ساز انگیزش های مهم برای تحول تاریخ معماری و ساخت جوامع شده اند. آتش سوزی روم در سال 64 پیش از میلاد، حریق بزرگ لندن و هامبورگ به ترتیب در سالهای 1666و 1842، زمین لرزه و آتش سوزی سانفرانسیسکو در سال1909، همگی حوادثی بودند که علاوه بر تراژدیِ خسران های جانی و ویرانی ها، منجر به بازسازی وسیع شهرها، مطابق با آخرین استانداردها و لذا نوآوری های معماری شد.

در امریکای سده ی نوزدهم، گذشته از کلان شهرهای ساحل شرقی، شیکاگو مرکز خطوط راه آهن وچهارراه پراهمیتی برای تجارت و تردد بین ساحل های شرقی و غربی بود و از این رو یکی از شهرهایی بود که سریع ترین و بیشترین رشد را در ایالات متحده تجربه کرد. رونق اقتصادی شیکاگو، مردم بسیاری را به این شهر کشاند و بین سالهای1850 و 1870 شاهد انفجار جمعیتی از کمتر از 30/000بیش از300/000 نفر بود که آن را به بزرگترین شهر ایالات متحده در آن هنگام بدل ساخت. همچنین این شهر مرکز تجاری مهمی به شمار می آمد و از سال 1885 میلادی، فعالیت شدید اقتصادی و به تبع آن اجرای ساختمان های تجاری و اداری آغاز شده بود.

—هرچند حریق بزرگ سال1871 که تقریبا تمام بناهای شهر را به خاکستر و ویرانه بدل کرد، همچون فاجعه ای عظیم بر شهر نازل شد؛ اما زمینه را برای تحولات جدید آماده نمود.

—با این حال شیکاگویی که با صرف هزینه و انرژی هنگفت بعد از حریق بزرگ بود، به مترادفی برای معماری مدرن بدل شد و محرک ومولد شیوه عمل گرایی ساختمان سازی (آمریکایی) شد. در داخل محدوده شهر، زمین به طور قابل ملاحظه ای قلیل بود. به علاوه تقاضای گسترده برای فضا های تجاری و اداری بسیار فراتر از امکانات موجود بود. از این رو ساختمان سازی عمومی تنها راه حل ممکن برای مشکلات محسوب می شد. به همین ترتیب ضروری بود که ساختمان ها علاوه بر وجود چندین طبقه برای ادارات، در طبقه همکف نیز با ردیفی از پنجره و طاقگان مغازه های رو به خیابان، طرحی دلباز را به منظور رفع نیازهای تجاری و فروشگاهی ارائه دهند.

—لوپ ، ناحیه ی مرکزی و تجاری شیکاگو، تصویر کاملی از جرأت و جسارت امریکایی در حل مسائل معماری بود. تعداد ساختمان ها در خیابان های این قسمت چندان بود که تمام این قسمت را چون برجی در میان ناحیه ی بسیار وسیعی که آنرا در بر می گرفت به دیده می آورد. در زمانی که این ساختمان های عظیم در شیکاگو برپا می شدند، این شهر مرکز تجمع کالاهای نواحی غرب و غرب میانه ی امریکا بود و نه مانند نیویورک صرفاً مرکز عظیم دفاتر بورس. رشد سریع دادوستد در شیکاگو و ورود و خروج کالاهای بی شمار به این شهر، توسعه ی ناگهانی ناحیه ی تجاری آن -لوپ- را لازم آورد و برای این توسعه ی ناگهانی لازم بود که از امکانات جدید ساختمان سازی استفاده شود. امکاناتی که تا آن زمان فقط در ساختن پل ها و بناهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفته بود.

—عمارات بزرگ برای شرکت های تجارتی و بیمه ها نخستین بناهایی بودند که در این زمان در شیکاگو ساخته شدند. به زودی ساختمان های بزرگ دیگر برای مقاصد دیگر برپا گشتند ؛ هتل های بزرگ برای مسافرین بسیار که به این شهر می آمدند و یا بناهایی که جوابگوی چند مقصود مختلف در یک جا بودند مانند بنای ادیتوریوم «Auditorium» از ادلر و سالیوان«Adler & Sullivan» که برای دفاتر تجاری، هتل و تآتر ساخته شد. در این زمان حل مسئله ی آپارتمان های مسکونی نیز با مداومت و جرأت بسیار آغاز گشت.

این پاورپوینت بسیار جامع به همراه عکس از سازه ها و اتفاقات این سبک از معماری می باشد.

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 44
حجم: 18.3 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *