لویی سالیوان پدر معماری مدرن – پروژه درس اصول و مبانی معماری و شهرسازی


لوئیس هنری سالیوان پدر معماری مدرن

لوییس هنری سالیوان  معمار بزرگ آمریکایی و پدر معماری مدرن  در سوم سپتامبر ۱۸۵۶ در شهر بوستون به دنیا آمد .

او با تفکرات و عقاید منحصربه فردش توانست تحولی شگرف در هنر و صنعت معماری به وجود آورد و تاثیرات عمیق او بر کسی پوشیده نیست .

سالیوان بنیان گذار مدرسه ی معماری شیکاگو است و فرانک لوید رایت معمار افسانه ای آمریکایی از شاگردان او بوده است .

او مدت کوتاهی در موسسه ی فناوری ماساچوست ( ام آی تی ) مشغول به تحصیل شد و دریافت که قادر است تحصیلات دبیرستان خود را یک سال زودتر به اتمام برساند و با گذراندن یک سری امتحانات دو سال در دانشگاه پیش بیفتد .

او تنها 16 سال داشت که وارد دانشگاه ام آی تی شد و پس از یک سال تحصیلی به فیلادلفیا رفت و برای خود شغلی در کنار معماری به نام ” فرانک فرنس ” پیدا کرد .

رکود اقتصادی سال ۱۸۳۱ بسیاری از زحمات «فرانک فرنس » را بر باد داد و او به واسطه مشکلات مالی مجبور به اخراج «سالیوان» شد.

در  این زمان «سالیوان» به شیکاگو رفت تا در جریان ساختمان سازی آن شهر که پس از وقوع یک آتش سوزی گسترده در سال 1871 آغاز شده بود شانس خود را بیازماید .

او خیلی خوش شانس بود که موفق شد در کنار  « ویلیام لبارون جنی » مشغول به کار شود . جنی اولین معماری است که از اسکلت فلزی در اجرای ساختمان بهره برده .

سالیوان پس از کمتر از یک سال فعالیت در کنار جنی  به قصد تحصیل بار سفر بست و یک سال در دانشگاه هنر پاریس مشغول به فراگیری شد .

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
حجم: 326 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *