دانلود مقاله آموزشی متابولیسم انرژی در بدن


دانلود مقاله آموزشی متابولیسم انرژی در بدن

دانلود مقاله آموزشی متابولیسم انرژی در بدن

متابولیسم انرژی:

مقدمه:

انرژی نمی تواند به صورت اندازه ، شکل یا توده تعریف شود. برپایه ی قوانین ترمودینامیک ، انرژی نه تولید می شود و نه از بین می رود ، بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود ، بدون این که مصرف شود. در بدن ، انرژی از مواد مغذی استخراج می شود ، مقادیر کمی از آن در داخل سلول به عنوان منبع سوخت فوری ذخیره می شود و مقادیر اضافی به شکل گلیکوژن در بافت های چربی جهت سوخت طولانی مدت ذخیره می شود. متابولیسم انرژی یک روند پویا است.

از دیدگاه تغذیه یی ، انرژی ، مترادف با کالری است. اکثر غذاها ارزش کالری بالایی دارند. به طور تئوری ، کالری مقدار انرژی لازم برای افزایش دمای kg1 آب به  می باشد. به لحاظ تغذیه ای ، کالری اندازه گیری مقدار انرژی موجود در غذا است یا تعادل انرژی یک عملکردی بین دریافت کالری در مقابل مصرف کالری هست. که عدم تعادل آنها می تواند به تعادل مثبت یا منفی انرژی منجر شود (تصویر 1-2).

دریافت انرژی:

کالری از کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی و الکل به دست می آید. کل کالری دریافتی از غذا می تواند به وسیله ی ضرب کردن کل گرم این مواد غذایی به کالری به ازاء گرم به دست آید ، یعنی cal/g7 برای الکل ، cal/g4 برای کربوهیدرات و پروتئین ، cal/g9 برای چربی.

مصرف انرژی:

بدن انرژی را برای فعالیت های غیرارادی و فعالیت های فیزیکی ارادی استفاده می کند.

وجود ویتامین ها برای متابولیسم انرژی الزامی است ، با این که کالری تولید نمی کنند.

متابولیسم انرژی از طریق آنابولیسم و کاتابولیسم (مصرف انرژی برای سنتز ترکیبات و شکست مواد مغذی غذایی برای تولید انرژی) دایمی انجام می شود. بلافاصله بعد از خوردن غذا ، مواد مغذی برای تولید انرژی مصرف می شوند و باقی مانده در داخل بدن ذخیره می شود. زمانی که غذا برای تأمین انرژی مورد نیاز در دسترس نیست ، ذخایر بدنی برای آزاد سازی انرژی می شکنند. در افرادی که روزانه سه وعده غذایی مصرف می کنند ، مدت زمانی که صرف سنتز ذخایر بدنی می شود ، به طور مشابه صرف شکست ذخایر بدنی می گردد.

 

فهرست مطالب:
مقدمه:
دریافت انرژی:
مصرف انرژی:
آنابولیسم:
کاتابولیسم:
انرژی گلوکز:
انرژی پروتئین:
روند تولید انرژی از پروتئین
انرژی چربی:
انتخاب سوخت بدن:
متابولیسم ناشتا بودن و ورزش:
سوخت برای فعالیت فیزیکی:
انرژی برای ورزش:
انرژی مورد نیاز بدن:
1- متابولیسم پایه:
2- فعالیت بدنی:
3- اثرات حرارتی غذا:
اثر انرژی در پیشبرد سلامتی:
فواید فعالیت فیزیکی منظم:
چه مقدار ورزش هوازی کافی است؟

 

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 22
حجم: 616 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *