دانلود پروپوزال امنیت در رایانش ابری


فارسی:
امنیت در رایانش ابری
لاتین:
Security in the Cloud Computing
واژگان کلیدی
فارسی: رایانش ابری ، محاسبات ابری ، تکنولوژی ابری ، امنیت رایانش ابری
لاتین: Cloud Computing Security in the Cloud Computing, Cloud computing, cloud technology ,

 

بیان مسئله
پردازش ابری به نرم افزار های اینترنتی به صورت سرویس و سخت افزارهای و سرور هایی که در مراکز داده (دیتا سنتر) آن نرم افزار ها را اجرا می نمایند، اشاره دارد. سخت افزار دیتا سنتر و نرم افزار را ابر می نامیم. پردازش ابری یک مفهوم نسبتا جدیدی در عرصه ی فناوری اطلاعات است و در حال گسترش می باشد. ابر در حال نفوذ به تکنولوژی شبیه سازی است. اصل پردازش ابری بر مبنای جدا سازی منظقی بین گره ها است که هر گره به صورت یک ماشین فیزیکی خواهد بود بر خلاف پردازش شبکه ای (Grid Computing) که چند کامپیوتر را به هم متصل می کند تا بتواند یک کامپیوتر بزرگ را برای استفاده در پردازش های حجیم داده ها شبیه سازی کند، در پردازش ابری تکنولوژی شبیه سازی این امکان را می دهد که هر گره به صورت یک ماشین فیزیکی مستقل به کاربر اجازه بدهد تا نرم افزار و سیستم عامل مورد نظر خودش را در آن اجرا کند و برای هر گره سرویس های دلخواه اش را تنظیم نماید.

مجازی سازی در سطح سیستم عامل در سیستم‌های ساخته شده در IBM از سال‌های دور انجام می‌شد. به این ترتیب که به یک سیستم عامل اجازه داده شد که از کامپیوترهای فیزیکی با عنوان میزبان برای اجرا کردن سیستم عامل‌های مهمان داخل یک محیط شبیه سازی استفاده شود. محیط پردازش ابری را جان مک چارتی[2] ارائه داد. از آن موقع به بعد پردازش ابری در موارد مختلف از جمله در شبکه‌های بزرگ ATM استفاده شد. تعریف NIST از پردازش ابری: پردازش ابری یک مدل برای ایجاد توان مناسب جهت تقاضای دسترسی شبکه به منابع به اشتراک گذاشته شده است که به سرعت با استفاده از تلاش‌های مدیریتی یا سرویس‌های تدارک عکس العمل بهینه شده است.

ایده ی پردازش ابری همان تکامل یافته ی پردازش موازی، پردازش توزیع شده و پردازش شبکه ای است. شباهت مختصری بین این ها وجود دارد. پردازش ابری یک پدیده ی نوظهور در علم کامپیوتر است و دلیل این نامگذاری آن است که داده ها و برنامه ها در میان ابری از سرور های وب قرار گرفته اند. ساده تر بگوییم، پردازش ابری یعنی استفاده ی اشتراکی از از برنامه ها و منابع یک محیط شبکه برای انجام یک کار بدون این که مالکیت و مدیریت منابع شبکه و برنامه ها برای ما مهم باشد. در پردازش ابری منابع کامپیوترها برای انجام یک کار استفاده می شوند و داده های مربوط به پردازش در هیچ کدام از کامپیوتر های شخصی ذخیره نمی شوند، بلکه در جای دیگری ذخیره می شوند تا در زمان و مکان دیگری قابل دسترسی باشند.

هدف ها
بررسی امنیت در رایانش ابری .

مطالعه محیط رایانش ابری .

بررسی نگرانی های امنیتی در پردازش ابر از محدوده امنیت داده و جلوگیری از دست رفتن یا نشت داده تا چالش های قوانین سایبری گسترده

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 10
حجم: 61 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *