دانلود پاورپوینت پاتولوژی حشرات


دانلود پاورپوینت پاتولوژی حشرات

دانلود پاورپوینت پاتولوژی حشرات

مواد ضروری اصلی: که شامل موادی هستند که حشره برای رشد و تکامل خود نیاز مبرم به آنها دارد و این مواد باید در رژیم غذایی روزانه حشره وجود داشته باشد مثل ویتامینها و برخی اسید های آمینه ( اسید های آمینه ای که برای ساخت آنزیمها بکار می روند ) ویتامین ها و استرول ها و چربی ها و مواد معدنی که در پرورش و تولید مثل حشره نقش دارند
مواد غیر ضروری : مواد غیر اصلی هستند که حشره قادر است در بدن خود بسازد این مواد در اثر عمل متابولیک در بدن ساخته می شود و قادر است در اثر تغییر و تبدیل هایی که روی آنها انجام می گیرد به مواد دیگری تبدیل شود مثل هیدرات های کربن ، پروتئینها ، چربی ها

به طور کلی حشرات به قند ها ، پروتئین ها ، چربیها ، مواد معدنی و ویتامین ها ( محلول در آب ) نیاز دارند و در مورد سایر مواد استثناءهایی وجود دارد .

ویتامین های محلول در چربی (   A,K,E,D ) چندان لزومی برای حشرات ندارند .

INSECT PHYSIOLOGY

علم فیزیولوژی در اثر فعالیتها و تحقیقات محققان و دانشمندان دوره رنسانس شکل گرفت و پایه گذاری شد .

این علم در ابتدا با علوم پزشکی و شیمی همراه بود و بتدریج با پیشرفت علم پزشکی اهمیتش بیشتر شد و علاقه به این علم بیشتر شده و سبب پیدایش تخصصی علم فیزیولوژی شد .

تعریف : فیزیولوژی علمی است که پدیده های حیاتی موجود زنده و طرز عمل اعضاء بدن را مورد مطالعه قرار می دهد

فیزیولوژی عمومی امروزه به انواع فیزیولوژی انسانی ، فیزیولوژی بی مهره گان ، فیزیولوژی گیاهی ، فیزیولوژی حیوانی و فیزیولوژی حشرات تقسیم می گردد .

از آنجایی که حشرات 90 درصد جانوران روی زمین را تشکیل می دهد جای تعجب نیست که رشته فیزیولوژی حشرات امروزه اهمیت و پیشرفت زیادی پیدا کرده است .

تاریخچه :

قدیمی ترین منبع در مورد فیزیولوژی حشرات مربوط به سال 1551 میلادی است که محققی بنام Gesner در کتابی بنام تاریخچه حیوانات یا Historia animalium به آن پرداخته است .

در سال 1609 محققی بنام چارز باتلر مختصری روی فیزیولوژی زنبور عسل انجام داد.

ولی باید شروع جدی علم فیزیولوژی حشرات را از اوائل قرن بیستم دانست که با تحقیقات و مطالعات ”استفان کوپک ” زیست شناس لهستانی روی نقش مغز حشرات در تولید هورمون پوست اندازی و با مطالعه روی پروانه ابریشم باف ناجور آغاز شد .

مطالعات کوپک برای اولین بار نقش سلول های عصبی مغز را به عنوان سلول های ترشحی درون ریز اثبات کرد و به همین دلیل کوپک را پدر علم غدد درون ریز حشرات می نامند .

در سال 1934 پزشکی انگلیسی بنام ویگلث ورث که روی سن خونخوار Rhodinus prolixus مطالعه می کرد توانست نقش مغز حشره را در پوست اندازی حشره اثبات کند .

ویگلث ورث با انجام حذف مغز حشره و قطع ارتباط سر با بدن ثابت کرد که مغز حشره که مجموعه ای از سلول های عصبی است قادر به تولید هورمون است .

مطالعات گسترده ویگلث ورث روی فیزیولوژی حشرات باعث شد از او به عنوان پدر علم فیزیولوژی یاد کنند .

الف -غذا و تغذیه (Nutrition): جذب و هضم غذا سبب رفع نیاز های حشره برای رشد طبیعی و تکامل آن می گردد .

حشرات مواد غذایی مورد نیاز خود را از طرق مختلف بدست می آورند. برخی این مواد را از منبع اصلی دریافت می کنند و برخی آن را سنتز می کنند و برخی در اثر فعالیت های میکروارگانیسم های موجود در بدنشان آن مواد را بدست می آورند .

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 36
حجم: 1.2 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *