موزه سلاح های دربار


موزه سلاح های دربار در شمال مجموعه فرهنگی ، تاریخی سعدآباد قرار دارد و ساختمان آن پیش از انقلاب اسلامی مورد استفاده غلامرضا پهلوی برادر شاه سابق بوده است.

این موزه در برگیرنده بیش از صد و ده قبضه سلاح گرم از نوع شکاری، جنگی ، کمری و ملزومات آنهاست که  تعلق به پهلوی دوم و درباریان داشته است.

تعدادی از سلاح های این مجموعه اهدایی شخصیت های مهم سیاسی و نظامی دیگر کشورها به محمدرضا پهلوی است.

تنوع قابل توجه تفنگ های شکاری ساخت کارخانه های معروف اسلحه سازی اروپا وآمریکا از جمله رمینگتون ، وینچستر، اسپرینگ فیلد و برنو از ویژگی های این مجموعه است.

همچنین نمایش انواعی از اولین سلاح های ساخت شده توسط کارخانه های تسلیحات ارتش شاهنشاهی قابل توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

یکی از سلاح های منحصر به فرد این مجموعه تفنگ سرپرتک لول با سیستم سنگ چخماق است که مربوط به قرن هفدهم میلادی و ساخت کشور هندوستان می باشد.

این سلاح در زیرزمین موزه ودر کنار دو تفنگ سرپر دیگر و تعدادی باروت دان و طپانچه مربوط به دوره قاجار به نمایش گذاشته شده است.

زیرزمین موزه بخشی کاملا مجزا از ساختمان اصلی است که معماری خاصی و فضاسازی تاریخی آن برای بازدیدکنندگان جالب توجه می باشد.

در موزه سلاح های دربار همچنین تعداد قابل توجهی عکس تاریخی متعلق به دوران قاجار و پهلوی مرتبط با موضوع موزه به نمایش گذاشته شده است.

در آینده و به منظور غنای هر چه بیشتر موزه تعدادی دیگر از انواع سلاح گرم و نیز تعدادی سلاح سرد شاخص به مجموعه آثار موجود افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *