مستند فوق العاده زیبای خانه – Home


بی اغراق می توان گفت در بین تمام فیلم هایی که در مورد طبیعت ساخته شده است این مستند از لحاظ جلوه های بصری و تصاویر نمایش داده شده از نقاط مختلف زمین بی همتا می باشد، تصاویری خیره کننده و بسیار بسیار دیدنی از سراسر جهان که هر بیننده ای را در جای خود میخ کوب می کند. در واقع این فیلم انقلابی در صنعت ساخت مستند به حساب می آید. موسیقی متن بسیار زیبا که برگرفته از موسیقی های ملل مختلف دنیا از جمله کشور عزیز ما ایران است زیبایی این مستند رو دو چندان کرده است. در یک کلام می توان ادعا کرد که این مستند زیباترین مستند ساخته شده تا کنون در زمینه طبیعت می باشد.خود من به شدت از دیدن این مستند شگفت زده شدم،از تصاویر واقعا حیرت آور اون لذت بردم و دیدنش رو حتما به شما پیشنهاد میکنم.

خانه“، فیلمی از یان-آرتور برتراند (Yann Arthus-Bertrand) است که درباره خانه ی ما در کهکشان، یعنی زمین ساخته شده است. این فیلم به طور صد در صد شامل تصویربرداری هوایی از مکان های مختلف کره زمین در 54 کشور دنیاست. در این مستند نشان داده می شود که تنوع زیستی برروی زمین چقدر زیاد است و بشر چگونه تعادل زیستی بر روی این سیاره را تهدید می کند. این فیلم در 5 ژوئن سال 2009 همزمان در 181 کشور دنیا عرضه شد و رکورد تعداد نمایش فیلم را در تاریخ از آن خود کرد.
این مستند توسط موسسه Goodplanet با همکاری 88000 نفر و پشتیبانی برند ها و شرکت های معروفی همچون: Gucci, Puma, Alexander McQueen, Ellos, Fnac, CFAO, Bottega Veneta, Sergio Rossi, Boucheron و … تهیه شده است.

تم سراسری این مستند بیان کنند چگونگی پیوند همه موجودات با زمین است و اینکه همگی با هم در یک توازن زیستی قرار دارند و نقش اساسی انسان را در برهم زدن این نظم نشان می دهد که چگونگی با انقلاب کشاورزی، توسعه صنعت نفت، آتش سوزی ها و … شکافی عظیم در این نظم جهانی بوجود آورده اند. در پایان نشان داده می شود که چگونه می توان با استفاده از انرژی های تجدید پذیر، ایجاد پارکهای بیشتر، همکاری بین کشورهای مختلف در خصوص مسائل زیست محیطی و آموزش های اضافی در راستای اصلاح وضع موجود حرکت کرد.

لحن زیبای فيلم را (با صدای خانم Glenn Close) خواهید یافت، زیبا، همراه با جملاتی زیباتر از لحن. (اگر زبان آموز هستید، این فیلم صدها لغت و عبارت زیبا و مهم را به شما آموزش خواهد داد)

بخشی از موسیقی که در دقیقه ی ۶۴ تا ۶۵ می توانید آن را بشنوید فارسی است و شعری از اقبال لاهوری را با مضمون زیر می خواند: “به جهان دردمندان … تو بگو چه کار داری ؟
این قطعه ی انتخابی ایرانی کار اشکان کمانگری با نی سید محمد هنجانی و کمانچه ی سینا آهن آبادی است که البته بخش کوچکی از کل موسیقی های زیبای این مجموعه است./منبع: پی سی دانلود

برخی از اطلاعاتی که در فیلم به شما ارئه می شود:

آیا باید مانند هزاران سال پیش دیواری مانند دیوار چین ساخت تا خوشبختی مردم یک طرف را از مصیبت های مردم طرف دیگر جدا کرد؟

– تعداد ماشین های لس آنجلس از تعداد آدم های آن بیشتر است!
– هر سال حدود 13 میلیون هکتار جنگل در دنیا در حال از بین رفتن است!
– هزینه های نظامی در دنیا 12 برابر کمک به کشورهای درحال توسعه است!
– هر روز 5000 نفر به دلیل آب آلوده می میرند و در حدود یک میلیارد نفر در دنیا دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند!
– بیش از یک میلیارد نفر در دنیا گرسنه هستند!
– بیش از 50% غله ی تجارت شده در دنیا برای تغذیه دام ها و یا تولید سوخت های بیولوژیکی به کار برده می شود!
– 40% مساحت اراضی تحت آبیاری در دنیا در بلند مدت تخریب شده اند!
– یک پستاندار از 4 پستاندار، یک پرنده از 8 پرنده و یک خزنده از 3 خزنده در خطر انقراض هستند!
– بسیاری از گونه های جانوری 1000 برابر سریعتر از عمر طبیعی خود می میرند!
– 75% مناطق قابل ماهیگیری در حال تخریب، انهدام و تخلیه شدن از ماهی هستند!
– درجه حرارت متوسط هوا در 15 سال گذشته بالاترین حد اندازه گیری شده تا کنون بوده است!
– پهنه های یخی طی 40 سال گذشته، 40% نازک تر شده اند!
– و بالاخره اینکه تا سال 2050 حدود 200 میلیون نفر آواره ی تغییر اقلیم در دنیا خواهیم داشت؟!

همه ی این موارد، موضوعاتی هستند که می توانید در این فیلم بسیار زیبا ببینید. کل فیلم با یک دوربین نظامی (Cineflix) و عمدتاً هلیکوپتر یا هواپیما فیلم برداری شده است که البته به همین دلیل نیز برخی کشورها اجازه ی فیلمبرداری به تیم فیلمبرداری را ندادند. در تمام فیلم نیز از موسیقی سنتی تمامی کشورهای دنیا استفاده شده است.
اگر حدود 2 ساعت وقت دارید و می خواهید حداقل از دیدن زیباییهای «خانه» ی بزرگمان که زمین نام دارد لذت ببرید به شما توصیه می کنیم که حتما این فیلم را تماشا کنید. در اثنای فیلم هم اطلاعات فراوانی در اختیار شما قرار می گیرد.

همچنین به دلیل صحنه های بدیع و مسحور کننده، این فیلم یکی از مناسب ترین فیلم ها جهت نمایش در مکان های عمومی (مکان های انتظار افراد و فروشگاه های فروش تلویزیون و مانتیور) می باشد.

واقعا باید بگم از دیدنش لذت بردم و دیدنش رو بهتون پیشنهاد میکنم…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *