نقش خلاقيت و نوآوري در پيشرفت دانش آموزان انسانها داراي قوّه خلاقيت هستند؛ برخي در يك زمينه داراي خلاقيت بيشتر و برخي در زمينهاي ديگر. خلاقيت ميتواند توسط معلمان در دانشآموزان شكوفا گشته و يا از بين برود. بنابراين بايد محيط و فضاي مساعدي براي رشد و پرورش قوّه خلاقيت دانشآموزان فراهم آورد. مفهوم خلاقيت خلاقيت و نوآوري محرك اصلي تمدنهاست. تلفن، اتومبيل، هواپيما، راديو، تلويزيون، رايانه، الكترونيك، قدرت اتمي و مسافرتهاي فضايي و خلق ادبيات و انواع هنرها و … نقاط عطفي از اختراعات و اكتشافات و نمودي ارزشمند از تفكر و ذهن خلاق بشر است. بنابراين، براي پيشرفت در صنعت، اقتصاد، سياست و همه علوم، نيازمند تفكري خلاق و نوآور هستيم؛ خلاقيتي كه در ضمير همه ما نهفته …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...برنامه ريزي آموزشي
برنامه ريزي آموزشي برنامه ريزي، فرايند آگاهانه و سيستماتيک تصميم گيري در مورد اهداف و فعاليتهاي آينده يک گروه، يک فرد يك واحد کاري يا يک سازمان است. انسان براي پيشرفت در زندگي وتوفيق در آينده نيازمند برنامه ريزي است. نياز به برنامه ريزي براي هر دانشگاه و موسسه به ميزاني بديهي است که ضرورتي براي توجيه آن وجود ندارد. ميتوان گفت که برنامه ريزي براي دانشگاه به ميزان تنفس براي موجود زنده اهميت دارد. زيرا چنانچه کارها در دانشگاه بر اساس برنامه ريزي صورت نگيرد مديران وکارکنان بايد دائما با مسائل و مشکلات دست به گريبان خواهند بود وبيشتر توان خود را به جاي تحقق اهداف، در رفع دشواريهاي روزمره صرف مي كنند. يکي از وظايف مديران در سطح …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...اهميت خلاقيت و روش های عملی پرورش آن
اهميت خلاقيت و روش های عملی پرورش آن به اهميت خلاقيت و روش عملی پرورش آن می پردازيم . پيش فرضهای موجود در زمينه تعليم و تربيت در مورد خلاقيت ، عبارتند از: 1-همه انسانها دارای درجات مختلفی از خلاقيت هستند. محيطهای آموزشی بايد جهت پرورش خلاقيت ، فرصتهای مختلفی را برای کودکان فراهم نمايند . 2-خلاقيت ذاتی و اکتسابی است و مي توان آن را پرورش داد . با بکار گيری روش های درست پرورش خلاقيت ، دانش آموزان در سطوح مختلف ، هنر، علم ، خلاقيت و … را ياد می گيرند . 3-مبنای پرورش قوه خلاقيت ، تخيلات می باشد . برخی از مربيان ، تخيلی بودن دانش آموزان را امر مضری مي دانند . در صورتی …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...تربيت چيست
تربيت چيست به نام خدا .كلمه تربيت زيبا وپر معنا يي است ومن خودم بيشتر روي اين مطالب چه در زندگي وچه در مدرسه وچه در اجتماع سعي مي كنم مدارا ومراعات كنم ولي خوب اين كلمه با قداست از پنج حرف تشكيل شده است و پنج حرف آن نشانه پنج تن آل محمد (ص) مي باشد حرف (ت) اول آن تصوير حضرت محمد (ص) و تار عنكبوت كه نجات دهنده ختم مرسلين بود. وحرف (ر) دوم آن نشانه رشادت مولا علي (ع) است وحرف (ب) سوم آن نشانه بيدار دلي حضرت زهرا (س) مي باشد وحرف (ي) چهارم آن نشانه ياوري امام حسن (ع) و تحمل و صبر وپايداري و ياسين قرآن مي باشد وحرف (ت) پنجم …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...آموزش ابتدايي
آموزش ابتدايي کاهش عملکرد شايد شما هم تا کنون با کودکي بيش فعال روبه رو شده باشيد . کودکي که نتواند آرام در جايش بنشيند ، تمرکز نداشته باشد و هيچ وقت کاري را که شروع مي کند به پايان برساند. کودکي که دائم درصدد آزار کودکان ديگر است و مي توان گفت که هيچ کسي او را دوست ندارد و نمي خواهد با او بازي کند . راستي ، ما به عنوان يک مربي ، معلم يا پدر و مادر در مقابل چنين کودکي چه وظيفه اي داريم . بايد با او بستيزيم و از راه اعمال زور بر رفتار او اثر بگذاريم ؟ او را ناديده بگيريم و به کار خود با کودکان ديگر ادامه دهيم ؟ يا …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...