پژوهش نقش بازی و فرحبخشی در آموزش رفتارهای بهتر شهروندی که توسط سعید رحیمینژاد تحت عنوان گزارش شماره 426 مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران تهیه شده است
بازی فعالیت بی نظیریست که آدمی بدون آموزش از دوران کودکی به آن روی میآورد. این فعالیت چنان نقش حیاتی در رشد و کسب تجربه انسان دارد که برای آن جایگزینی نمیتوان یافت. روانشناسان، جامعهشناسان و نظریهپردازان مختلف درباره ماهیت بازی اظهارنظر کردهاند اما تعریف واحدی برای بازی وجود ندارد. آنچه مورد اتفاق است جذابیت و تجربه ناب بازیست. بازی مختص به کودکان نیست بلکه با ماهیت انسان مرتبط است. بزرگسالان نیز از بازی لذت میبرند و تجربه بیزمانی درون آن را طلب میکنند. از طرف دیگر، بازی فعالیتی بیهوده نیست؛ انسان از طریق بازی کسب تجربه میکند و میآموزد. تعامل، شراکت، حل مسأله، استفاده از موقعیت، داستانپردازی، کمک به همنوع، رقابت سالم و غیره از قبیل مهارتهایی هستند که با بازی کردن بهدست میآید.
فهرست مطالب پروژهش نقش بازی در آموزش شهروندی :
بیان موضوع
- اهداف و ضرورت
- پیشینه این کار
- ده حوزه منتخب برای بررسی
- ایستگاه مترو
- ایستگاه اتوبوس
- پل عابر پیاده
- دکه فروش بلیط
- دکههای بازیافت
- سرویس بهداشتی عمومی
- ایستگاههای دوچرخه
- باجه تلفن
- مخازن پسماند
- دکه روزنامه فروشی
جمعآوری پروژههای مشابه
- سبد خرید سریع
- سرسره سرعتی
- بازی بانک بطریها
- دستگاه بلیطفروشی ورزش دوست
- چراغ ایست رقصان
مطالعات
- آموزش
- مفهوم آموزش
- تعریف یادگیری
- یادگیری از طریق بازی
- اهمیت بازی
- فواید بازی
- ضرورت بازی
- بازی برای آموزش راه زندگی
- بازی در فرهنگ و ادبیات
- بازیگونه سازی
- مبانی علمی بازیگونه سازی
- مزایای بکارگیری بازیگونه سازی
- سرگرمیهای آموزشی
- پارکهای موضوعی
- زمینهای بازی
- راهبردهای آموزشی سازمان مدیریت پسماند
- مدیریت پسماند
- تفکیک پسماند
- استفاده از بازی برای آموزش مفاهیم پسماند
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 28 |
حجم: 772 کیلوبایت |