دانلود نقش بازی و فرح‌بخشی در آموزش رفتارهای بهتر شهروندی


پژوهش نقش بازی و فرح‌بخشی در آموزش رفتارهای بهتر شهروندی که توسط سعید رحیمی‌نژاد تحت عنوان گزارش شماره 426 مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه شده است

بازی فعالیت بی نظیریست که آدمی بدون آموزش از دوران کودکی به آن روی می‌آورد. این فعالیت چنان نقش حیاتی در رشد و کسب تجربه انسان دارد که برای آن جایگزینی نمی‌توان یافت. روانشناسان، جامعه‌شناسان و نظریه‌پردازان مختلف درباره ماهیت بازی اظهارنظر کرده‌اند اما تعریف واحدی برای بازی وجود ندارد. آنچه مورد اتفاق است جذابیت و تجربه ناب بازیست. بازی مختص به کودکان نیست بلکه با ماهیت انسان مرتبط است. بزرگسالان نیز از بازی لذت می‌برند و تجربه بی‌زمانی درون آن را طلب می‌کنند. از طرف دیگر، بازی فعالیتی بیهوده نیست؛ انسان از طریق بازی کسب تجربه می‌کند و می‌آموزد. تعامل، شراکت، حل مسأله، استفاده از موقعیت، داستان‌پردازی، کمک به هم‌نوع، رقابت سالم و غیره از قبیل مهارت‌هایی هستند که با بازی کردن به‌دست می‌آید.

فهرست مطالب پروژهش نقش بازی در آموزش شهروندی :

بیان موضوع

  • اهداف و ضرورت
  • پیشینه این کار
  • ده حوزه منتخب برای بررسی
  • ایستگاه مترو
  • ایستگاه اتوبوس
  • پل عابر پیاده
  • دکه فروش بلیط
  • دکه‌های بازیافت
  • سرویس بهداشتی عمومی
  • ایستگاه‌های دوچرخه
  • باجه تلفن
  • مخازن پسماند
  • دکه روزنامه فروشی

جمع‌آوری پروژه‌های مشابه

  • سبد خرید سریع
  • سرسره سرعتی
  • بازی بانک بطری‌ها
  • دستگاه بلیط‌فروشی ورزش دوست
  • چراغ ایست رقصان

مطالعات

  • آموزش
  • مفهوم آموزش
  • تعریف یادگیری
  • یادگیری از طریق بازی
  • اهمیت بازی
  • فواید بازی
  • ضرورت بازی
  • بازی برای آموزش راه زندگی
  • بازی در فرهنگ و ادبیات
  • بازیگونه سازی
  • مبانی علمی بازیگونه سازی
  • مزایای بکارگیری بازیگونه سازی
  • سرگرمی‌های آموزشی
  • پارک‌های موضوعی
  • زمین‌های بازی
  • راهبردهای آموزشی سازمان مدیریت پسماند
  • مدیریت پسماند
  • تفکیک پسماند
  • استفاده از بازی برای آموزش مفاهیم پسماند
فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 28
حجم: 772 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *