دانلود پاورپوینت انواع کابل های متداول در شبکه


دانلود پاورپوینت انواع کابل های متداول در شبکه

مقدمه . . .

امروزه از کابل های مختلفی در شبکه ها استفاده می گردد .نوع و سیستم کابل کشی استفاده شده در یک شبکه بسیار حائز اهمیت است . در صورتی که قصد داشتن شبکه ای را داریم که دارای حداقل مشکلات باشد و بتواند با استفاده مفید از پهنای باند به درستی خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهد ، می بایست از یک سیستم کابلینگ مناسب ، استفاده گردد . در زمان طراحی یک شبکه می بایست با رعایت مجموعه قوانین موجود در خصوص سیستم کابلینگ، شبکه ای با حداقل مشکلات را طراحی نمود .

با این که استفاده از شبکه های بدون کابل نیز در ابعاد وسیعی گسترش یافته است ، ولی هنوز بیش از 95 درصد سازمان ها و موسسات از سیستم های شبکه ای مبتنی بر کابل، استفاده می نمایند .

انواع کابل های متداول در شبکه

1-كابل هم محور( Coaxial)))
2- زوج بهم تابيده  (Twisted Pair )))
3-فيبر نوري ( Fiber Optic )))

1-کابل های کواکسیال

اين نوع كابل امروزه به عنوان بيشترين كابل استفاده شده در شبكه ها به حساب مي آيد و دلايل زيادي براي استفاده وسيع از آن وجود دارد. كابل coaxial تقريبا گران، سبك، انعطاف پذير و براي كار كردن بسيار آسان مي باشد و آن قدر معمول است كه به عنوان يك استاندارد محبوب در آمده است. در ساده ترين شكل آن كابل coaxial تشكيل شده است از يك هسته ساخته شده از مس خالص كه توسط روكشي پوشيده شده است، يك روكش فلزي توري مانند و يك روكش بيروني. همچنين نمونه ۴ روكشي آن نيز براي محيط هايي با ارتباطات بالاتر موجود مي باشد. هسته كابل coaxial حامل سيگنالهاي الكتريكي مي باشد كه درواقع همان اطلاعات ما را تشكيل مي دهد. اين هسته سيمي مي تواند تك رشته اي يا به صورت چند رشته اي باشد. اگر به صورت تك رشته اي باشد معمولا جنس آن از مس است.هسته توسط يك عايق پوشيده شده است كه آن را از توري سيمي موجود در كابل جدا مي نمايد. توري سيمي زمين مدار مي باشد. و سيگنالهاي الكترونيكي گذري از هسته را در مقابل noise و crosstalk محافظت مي نمايد.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32
حجم: 2.47 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *