دانلود پاورپوینت توپولوژی شبکه


—توپولوژی شبکه چیست ؟
هزینه:
انعطاف پذیری:
تاریخچه پیدایش شبکه
توپولوژی یا همبندی
—1) توپولوژی ستاره ای
—2) توپولوژی حلقوی
—3) توپولوژی خطی
—4 (توپولوژی توری
—5 (توپولوژی درختی
—6 (نوپولوژی ترکیبی
—7wilan )
مزایای توپولوژی STAR
معایب توپولوژی STAR
مزایا و معایب توپولوژی حلقوی:
مزایای توپولوژی RING
معایب توپولوژی RING
مزایا ومعایب توپولوژی خطی:
مزایای توپولوژی BUS
معایب توپولوژی BUS
مزایا ومعایب توپولوژی توری:
(WLAN) مزایای یک شبکه محلی بدون سیم
● اتصال به اینترنت
▪ تجهیزات سخت افزاری شبکه :
▪ نمایش کادر مکالمه :
▪ انجام کار :
IP آدرس و DNS
● خلاصه ای از نامگذاری کامپیوترها بر روی اینترنت :
LAN یا شبکه محلی
نتیجه
منابع :

—توپولوژی شبکه چیست ؟
—سبک هندسی استفاده شده در اتصال کامپیوتر ها را توپولوژی گویند. توپولوژی پیاده سازی شده برای شبکه ها دلایل مختلفی دارند. دلایلی از قبیل هزینه، امکانات و سرعت شبکه.
—انتخاب یک توپولوژی خاص نمی تواند بدون ارتباط با محیط انتقال و روش های استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژی انتخابی جهت اتصال کامپیوترها به یکدیگر ، مستقیما” بر نوع محیط انتقال و روش های استفاده از خط تاثیر می گذارد.
—
—با توجه به تاثیر مستقیم توپولوژی انتخابی در نوع کابل کشی و هزینه های مربوط به آن ، می بایست با دقت و تامل به انتخاب توپولوژی یک شبکه همت گماشت . عوامل مختلفی جهت انتخاب یک توپولوژی بهینه مطرح می شود. مهمترین این عوامل بشرح ذیل است:
هزینه: هر نوع محیط انتقال که برای شبکه LAN انتخاب گردد، در نهایت می بایست عملیات نصب شبکه در یک ساختمان پیاده سازی گردد. عملیات فوق فرآیندی طولانی جهت نصب کانال های مربوطه به کابل ها و محل عبور کابل ها در ساختمان است . در حالت ایده آل کابل کشی و ایجاد کانال های مربوطه می بایست قبل از تصرف و بکارگیری ساختمان انجام گرفته باشد. بهرحال می بایست هزینه نصب شبکه بهینه گردد.
انعطاف پذیری: یکی از مزایای شبکه های LAN ، توانائی پردازش داده ها و گستردگی و توزیع گره ها در یک محیط است . بدین ترتیب توان محاسباتی سیستم و منابع موجود در اختیار تمام استفاده کنندگان قرار خواهد گرفت . در ادارات همه چیز تغییر خواهد کرد.(لوازم اداری، اتاقها و …) . توپولوژی انتخابی می بایست بسادگی امکان تغییر پیکربندی در شبکه را فراهم نماید. مثلا” ایستگاهی را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال و یا قادر به ایجاد یک ایستگاه جدید در شبکه باشیم .
تاریخچه پیدایش شبکه در سال 1957 نخستین ماهواره، یعنی اسپوتنیک توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب شد. در همین دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابرقدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابر قدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران جنگ سرد به سر می برد. وزارت دفاع امریکا در واکنش به این اقدام رقیب نظامی خود، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته یا آرپا (ARPA) را تاسیس کرد.

فایل پاورپوینت 40 اسلایدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *