دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS – 52 اسلایدی



تعریف MIS

سیستمی مبتنی بر کامپیوتر که اطلاعات را بر اساس خواسته های کاربران در اختیارشان قرار می دهد.سیستم های اطلاعاتی یعنی سیستم هایی که به کمک ابزارهای رایانه ای و فن آوری اطلاعات به گردآوری اطلاعات وپردازش سیستم ها می پردازد.

سیستم اطلاعات مدیریتی به مجموعه عناوین وابزاری اطلاق می شود که اطلاعات مورد نیاز مدیران سازمان را در زمینه ها و حیطه های مسئولیت حرفه ای آنان ٬بادقت ٬در زمان مناسب وشکلی مطلوب فراهم می کند .

باید توجه داشت که سیستم های اطلاعاتی با مدیریت اطلاعات تفاوت دارد بطوریکه سیستم های اطلاعاتی در خدمت مدیریت اطلاعات تحت عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت قرار گرفته و از آن استفاده میشود.

سیستمی که برای کاربران سازمان داده یا اطلاعات فراهم میکند که اگر در این سیستم از کامپیوتر استفاده شود به آن سیستم اطلاعات مکانیزه می گویند.

دلایل نیاز به MIS

به علت گستردگی و پیچیدگی موجود در سیستمها ، مدیران اطلاعات و متخصصان اطلاعاتی به سیستمهای اطلاعاتی یعنی سیستمهایی که به کمک ابزار های رایانه ای و فن آوری اطلاعات به گرد آوری اطلاعات و پردازش سیستم ها می پردازند روی آورده اند . انبوه اطلاعاتی که در پایگاههای داده شرکتها ذخیره می شود اکثراً آنقدر زیاد هستند که برای مدیران ، بی معنی ( و غیر قبل استفاده ) می شوند . این هرج و مرج در حجم انبوه اطلاعات نیاز به یک سیستم اطلاعاتی برای رده بندی و تقسیم بندی آن برای استفاده هر چه  بیشتر از آن می باشد .

MIS در گذشته

درگذشته منابع اطلاعاتی مدیران اتفاقی وغیرمطمئن وبه‌طرق مختلف وگوناگون بوده واطلاعات آنان از طریق مقامات مافوق ویا مرئوسین وسایر پرسنل سازمان تامین می شد. که عدم اطمینان واتکاء به صحت اطلاعات راتشدید می کرد زیرا افراد اطلاعات رابا افزایش ویا کاهش  به مقامات ومسئولین منتقل می کردند. لذا اطمینانی ازدرستی آن نبود. تجهیزمدیریت به یک سیستم اطلاعاتی صحیح ومطمئن که توانایی مدیریت رادراتخاذ تصمیم برنامه ریزی وکنترل سازمان یاری دهد دارای یک روند تاریخی است واین سیر تاریخی بامفاهیم دفترداری دوطرفه که توسط پروز لوکاپاکلیلی (LUCKA PAKELILY) درسال 1494 ارائه شد آغاز گردید.

 

فهرست مطالب:

تعریف MIS
دلایل نیاز به MIS
MIS در گذشته
سیستم های اطلاعاتی در یک نگاه
سطح کلی سیستمها
مسائل ساخت یافته و نیمه ساخت یافته
سیستم های اطلاعاتی در هرم سازمانی
منابع سیستم اطلاعات مدیریت
خروجی های یک MIS
هدف MIS
سیر تکامل سیستم های اطلاعاتی
تصمیم گیری مدیریت و سیستم های اطلاعاتی
زیر مجموعه های MIS
دلایل نیاز به سیستم های حمایت از تصمیم
فناوریهای اصلی حمایت از تصمیم
مثال کاربرد فناوری اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی مدیریتی در انبارهای نفت

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 52
حجم: 484 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *