دانلود پاورپوینت سیم بکسل ها و انواع اتصالات آنها


دانلود پاورپوینت سیم بکسل ها و انواع اتصالات آنها

((تعمییر نصب و نگهداری ماشینهای ابزار))

موضوع پروژه :

سیم بکسل ها  و انواع اتصالات آنها

Wire rope and connections

 

کابلها
کابلها وسایلی هستند که در صنعت موارد استفاده زیادی دارند . بیشترین مصرف آنها در ماشینهای بالابر آسانسسورها جابجایی مواد قطعات ماشینها و کشتیرانی میباشد . نوع الیافی آن مصرف کمتری دارد ولی نوع سیمی آن بیشتر در صنعت بکار برده میشود .کابلها به دو صورت ساخته میشوند .نوعی از آن با تاب منظم بافته میشود که در سیستم استاندارد نیز پذیرفته شده است در این کابلها جهت تابیدن سیمها برای ساختن رشتها برخلاف جهت تابیدن رشتها برای ساختن کابلها است.

  • در این نوع کابلها سیها تقریبا موازی محور کابل به هنگام کاربرد از هم باز نشده چمبره نمیشود و کار با ان اسان است .
  • جهت تاباندن سیمها در کابلها ی بلند با هر یک از رشتها یکسان است .بنابراین راستای سیمهای بیرونی نسبت به محور کابل مورب است .ابن کابلها در مقابل ساییدگی و خستگی نسبت به کابلهابا تاب منظم مقاومتر هستند ولی به باز شدن و یا چمبره زدن تمایل دارند.
  • . هسته کابلها می باید از سیمهای یا رشتهای تابیده فولادی باشد .زیرا در مقابل بار یا خمش ایجاد شده وظیفه ی تگیه کاه را بر عهده دارد .

هررشته از سیم مربوط به یک رشته را رگه گویند . در شکل 2 مشخصات مربوط به مقطع نمایش داده شده است .(شکل1-c)

  • در شکل 1-c زیر مقطع یک کابل 6*7 نوشته شده است که بصورت 6*7 29mm نیز می نویسند . در این جا عدد 29 قطر کابل را مشخص میکند . عدد 6 تعداد رشتها و عدد 7 تعداد رگه هر رشته را بیان منماید . معمولا مشخصات تمامی کابلها را میتوانیم از جداول تهیه شده توسط کارخانه سازنده انتخاب کنیم . در شکل 3 چند نمونه از مقطع کابلها را نشان میدهیم .
  • شکل 3-e یک نمونه از کابل بسته را نمایش میدهد . مغز ان شامل یک رشته مرکزی است که در اطراف آن 6رشته استوانه اولیه پوشش مرکزی را تشکیل میدهد . پس 12 رشته ذوزنقه ای دومین پوشش را تشکیل میدهد و گاهی تا 15 رشته سومین پوشش را ایجاد می کنند . از خصوصیات ویژه این کابلها ابندی و غیر قابل نفوذ بودن انهاست .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 47
حجم: 4.67 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *