پانل‌های پیش ساخته دیواری Rail-Wall از جنس بتن پرلیتی


پانل‌های پیش ساخته دیواری Rail-Wall از جنس بتن پرلیتی

پرلیت

پرلیت نوعی سنگ سیلیکونی حاصل از گدازه‌های آتشفشانی است که به دلیل چگالی کم، رسانایی ضعیف، حنثی بودن‌، غیر قابل احتراق بودن، سختی کم، درخشندگی خوب، قابلیت جذب و مقاومت، در صنایع مختلف به کار می‌رود. از مهمترین کاربردهای پرلیت فراوری شده، می‌توان در مصالح ساختمانی، به صورت قطعات پیش ساخته اشاره نمود. بیشتر مصارف پرلیت در حالت منبسط شده آن است ولی در بعضی مواقع از پرلیت خام نیز استفاده می‌شود.

پانل‌های پیش ساخته دیواری

پانل‌های پیش ساخته دیواری از دو جداره از جنس بتن پرلیتی با عرض حدود ۴۰ سانتیمتر و طول حدود ۲۸۰ سانتیمتر تشکیل شده‌اند که توسط قطعاتی به نام میان‌بند فاصله گذاری شده و با پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند که پس از نازک کاری اثر پیچ‌ها حذف خواهد شود. فاصله جداره‌ها می‌توان با عایق مناسبی جهت صوت و انرژی پر شود و فضایی را جهت عبور تاسیسات در اختیار قرار می‌دهد. وزن هر یک از جدار‌ه‌ها حداکثر ۵۰ کیلوگرم است. جداره‌ها می‌توانند به صورت تخت یا انعطافپذیر باشند که شکلی زیبا جهت معماری داخلی به دست می‌دهد.

هنگام نصب پانل‌ها، در محل اتصال به اسکلت و سقف یک فضای خالی در نظر گرفته شده که با مواد انعطاف پذیر پر می‌شود تا هنگام زلزله از اندرکنش سازه و پانل‌ها جلوگیری شود و اثرات مخرب زلزله بر روی این پانل‌ها کاهش یابد.

این پانل‌ها در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مورد ارزیابی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده مجاز است.

الزامات پانل‌های پیش ساخته دیواری Rail-Wall  از جنس بتن پرلیتی

استفاده از این پانل‌ها به عنوان جداکننده‌های داخلی ساختمان‌ها به شرط رعایت تمامی الزامات زیر بلامانع است.

رعایت مشخصات بتن پرلیتی مطابق استانداردهای بین المللی الزامی است.

در نصب و اجرا این پانل جهت تحمل بارهای حین اجرا کنترل شود.

اتصال این دیوارهای غیر باربر به سیستم سازه‌ای باید به نحوی باشد که ضمن تامین پایداری آنها در برابر بارهای وارده از اندرکنش آنها و سازه اصلی تا حد امکان جلوگیری شود.

کنترل پایداری دیوارهای غیر باربر در مقابل نیروی زلزله ناشی از جرم دیوار مطابق استاندارد ۲۸۰۰ ایران انجام شود.

حداکثر ارتفاع خالص مجاز دیوارهای غیر باربر ۳/۲ متر است.

تمامی مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه‌ای از حیث دوام، زیست محیطی و غیره باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران یا آیین نامه‌های ملی یا معتبر بین المللی شناخته شده و مورد تایید به کار گرفته شوند.

رعایت مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین الزامات نشریه شماره ۴۴۴ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مربوط به مقاومت اجزای ساختمان در مقابل حریق با در نظر گرفتن ابعاد ساختمان، کاربری و وظیفه عملکردی اجزا ساختمانی الزامی است.

چنانچه مجموعه ضوابط‌، دستورالعمل یا آیین نامه در خصوص این محصول توسط این مرکز انتشار یابد، شرکت‌های تولید کننده، کارفرمایان‌، مشاوران و پیمانکاران ملزم به رعایت آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *