دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی پرلیت


vperliteپرلیت چیست ؟

vتهیه پرلیت منبسط شده

vنمونه ای از پرلیت منبسط شده

v کاربرد پرلیت منبسط شده

vکاربرد پرلیت خام

vکاربرد پرلیت در صنعت ساختمان

vکاربرد پرلیت در بتن سبک عایق

vکاربرد پرلیت در بتن پاشی(شات کریت)

vکاربرد پرلیت در عایق حرارتی

vکاربرد پرلیت در عایق کردن سقف شیب دار

vاستفاده از پرلیت در ساخت انواع اندودها یا پلاسترهای پرلیتی

vمزایای کلی مصالح سبک پرلیتی

vمزایای استفاده از دیوارهای پرلیتی

vپرلیت کشاورزی باغبانی

vمیزان تولید پرلیت

vمنابع پرلیت ایران

vتصاویری از پرلیت

 

؟ پرلیت چیستperlite  

  • پرلیت نوعی سنگ آتشفشانی با ترکیب اسیدی تا حد واسط است که در محیط آب و یا مرطوب تشکیل می‌شود. پرلیت دارای بافت شیشه‌ای است و به سبب همراه داشتن آب ، اشکال کروی در آن ایجاد شده است.

تهیه پرلیت منبسط شده

  • سنگ پرلیت را نخست خرد و سپس دانه بندی می‌نمایند. پرلیت دانه بندی شده ابتدا به بخش پیش گرم و از آنجا به داخل کوره هدایت می‌گردد. دمای داخل کوره میان 800 تا 1200 درجه سانتیگراد و بر پایه ترکیب شیمیایی و میزان آب موجود در پرلیت تنظیم می‌شود. پرلیت در داخل کوره منبسط و به کمک جریان هوا به طرف بالا رسانده می‌شود. مواد زاید به طرف پایین کوره سقوط می‌کنند.

 کاربرد پرلیت منبسط شده

  • مصارف مهم پرلیت منبسط شده عبارت است از تهیه بتن سبک وزن، پرکنندگی، عایق حرارتی و صوتی، کشاورزی و به عنوان صافی و ساینده است. پرلیت را می‌توان به نسبتهای مختلف با سیمان مخلوط کرد و از آن قطعه‌های سبک وزن تهیه کرد. ملات پرلیت از ملات سیمان سبکتر، هدایت گرمایی آن کم جذب صدای آن بیشتر است.

در رنگ سازی، پلاستیک، لاستیک و عایق بندی فضای خالی دیوارهای دو جداره بکار می‌رود. صفحات پرلیتی را به کمک پرلیت و یک ماده چسباننده نظیر گچ می‌توان تهیه نمود. این صفحات وزن کم دارند و به عنوان عایقهای خوب حرارتی و صوتی بکار می‌روند. صفحات جذب صدا، از مخلوط پرلیت و آزبست پرس شده تهیه می‌گردند.

این فایل پاورپوینت در 33 اسلاید خدمتتون تقدیمتون میشه