دانلود پاورپوینت مصالح نوین ساختمانی – 53 اسلاید


با توجه به وسعت کشور ایران و شرایط اقلیمی متفاوت ونظر به اینکه این کشور روی یکی از کمربندهای فعال زمین لرزه در جهان قرار دارد لذا ایجاد سازه های مقاوم و امن از اولویت خاصی برخوردار است و روشهای سنتی ساخت جوابگوی  نیاز  امروز نمی باشد . در این مقال سعی بر این بوده که بیشتر با ضوابط آئین نامه ای اجرای صفحات ساندویچی متشکل از دو لایه بتن مسلح با شبکه جوش شده و یک لایه پلی استایرن  وآلومینیوم کامپوزیت پانل در ساختمانها آشنا شویم و برای تکمیل بحث جداول و شکلهای مرتبط  همراه با توضیحات ارائه می گردد

مشخصات پانل:

پانلها در ضخامت های 5، 6، 8، 10، 12، 15 سانتیمتر و بعرض مفید 117 سانتیمتر(دیوار) و 104 سانتیمتر (سقف) و طول متغیر بر حسب سفارش مشتری تولید می گردد. جنس ورقهای پوششی می تواند از ورق گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم و یا کاغذ کرافت باشد. فوم داخل ساندویچ پانل نیز از جنس پلی یورتان با وزن مخصوص معادل 25 تا 60 کیلوگرم برمتر مکعب می باشد. فوم جامد در مقابل حلالها، روان کننده ها، روغن های معدنی، اسیدها و بازهای رقیق و دود نامناسب کارخانجات و همچنین قارچها و میکروبها مقاوم بوده و به علت نداشتن بو و خطر برای سلامت انسان و حیوان و عدم امکان زندگی حشرات موذی در داخل فوم ، بهترین نوع عایق مصرفی در انواع پوشش های سقف و دیوار و کف سردخانه ها بشمار می آید.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل :

از جمله کالاهای جایگزین دیوارهای پیش ساخته و یا دیوارها و سقفهای سنتی(آجری) و در قسمت سوله، پوشش ایرانیت به همراه پشم شیشه و توری مرغی، ساندویچ پانل های سقفی و دیواری می باشد که در ساختمانهای صنعتی و تجاری و سوله های اسکلت فلزی، انبارهای محصولات کشاورزی، بیمارستانها، محیطهای بهداشتی و پاکیزه، هتل ها و سوئیت های اقامتی، پروژه های معماری ، ساختمانهای سیار، ایستگاههای قطار، آشیانه هواپیما، اسکلتهای کشتی، کانتینرها و در صنایع سردخانه ای استفاده می شود و دارای خواص ذیل است:
1. مقاوم در برابر زلزله
2. افزایش عمر مفید ساختمان و تأسیسات
3. سرعت و دقت در ساخت
4. قابلیت بازیافت مصالح مصرفی
5. جلوگیری از اتلاف حرارت و برودت
6. سبکتر بودن نسبت به کالاهای جایگزین
7. حمل و نقل و نصب آسان
8. ظاهر فیزیکی مطلوب
9. قابل شستشو و بهداشتی
10. خاصیت عدم جذب آب
11. مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی ایران اعم از خشک، کویری، شرجی، معتدل و کوهستانی.

ساندویچ پانل با دو طرف پوشش فلزی :

پانل های ساخته شده از دو رو پوشش فلزی جهت استفاده در دیوار سردخانه ها و کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی با ضخامت 5، 6، 8، 10، 12، 15 سانتیمتر مورد استفاده قرار می گیرد و عایق حرارتی و برودتی و صوتی می باشد.
پانل های ساخته شده از یک رو با پوشش فلز و طرف دیگر از فویل آلومینیوم یا کاغذ بهترین مصالح برای سقف کاذب و پوشش روی ساختمانهای صنعتی و انبارهای سوله می باشد و مورد استفاده دیگر این نوع پانل پوشش روی دیوارهای قریمی یا آجری جهت نماسازی و عایق کاری حرارتی و برودتی و صوتی می باشد.

پانل ساخته شده از دو رو کاغذ :

یکی از انواع محصولات پانل ساخته شده از دو رو کاغذ به ضخامت 5 الی 10 سانتیمتر می باشد که برای عایق حرارتی در پشت بام ساختمانهای مسکونی و صنعتی و کف سردخانه ها بسیار مناسب می باشد.

پوشش و دیوارکوب طرح سفال :

سالهاست که از سفال برای زیباسازی و محافظت از سقفهای شیب دار استفاده می شود.
اما این ساختار علیرغم ظاهری زیبا و شکیل مشکلاتی از قبیل شکنندگی و سنگینی به همراه دارد، اکنون این شرکت با استفاده از تکنولوژی مدرن به این مشکلات پایان داده و ساختارهایی با زیبایی سفال و تفاوت وزن باورنکردنی به بازار عرضه کرده است. این تولیدات بصورت یکپارچه و با توجه به سفارش مشتری در رنگهی متنوع عرضه می شود. از این رو در ساختار هر ساختمان و تمامی سبکهای معماری با سقف شیب دار می توان از آن بهره جست.

مزایا و کارایی های پوشش طرح سفال :

1. محافظت در برابر رطوبت ناشی از باران و برف
2. مقاومت در برابر وزش باد و طوفان
3. وزن باور نکردنی( فقط 4.5 تا 5 کیلوگرم در هر متر مربع)
4. ایمنی و انعطاف پذیری بالا در برابر زلزله با توجه به وزن و سبکی جنس محصول
5. مقاوم در تابش اشعه خورشید و آتش سوزی
6. سرعت در نصب و سبکی سازه نگه دارنده

موارد استفاده :

پوشش های سفالی با توجه به تنوع رنگ ، زیبایی و مقرون به صرفه بودن این قابلیت را دارا هستند که در اغلب پروژه های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. پروژه هایی از قبیل :
شهرک های ساحلی
ساختمانهای اداری
هتل ها و رسوران ها
کارخانجات و مراکز صنعتی
خانه های پیش ساخته
دکه های پیش ساخته و غرفه های مسقف نمایشگاهی
مجموعه های تفریحی
کانکسهای متحرک(اداری، کارگری ، ویلایی)

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 53
حجم: 11.4 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *