دانلود پاورپوینت زندگینامه و کارهای معمار استویل هال – 89 اسلاید


دانلود پاورپوینت زندگینامه و کارهای معمار استویل هال – 89 اسلاید


استیون هال
 Steven Holl

استیون هال معمار برجستهٔ آمریکایی است. وی هم اکنون استاد دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا است.
متولد 1947 (م) در شهر واشنگتن ایالات متحده امریکا می باشد، ایشان در سال 1968 از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد. استیون هال تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در رم ایتالیا کامل کرد(1970). و در سال 1976عضو انجمن دانشکده معماری لندن شد. سپس در همان سال به نیویورک بازگشت و شغل مستقلش را تاسیس کرد.
در نیویورک شرکتی برای خود تاسیس کرد که به شکل حلوا ماهی می باشد.
از آن هم به طور ملی و هم برای ماوراء دریاها استفاده می شد در این شرکت انواع کارهای عمومی و خصوصی انجام گرفته می شد.

این شرکت از لحاظ بین المللی با جوایز متعددی شناخته شده بود. دراین جا نمایشگاه ها و موزه ها و انواع زیادی از پروژه های مختلف طراحی شد و بر کیفیت و مزیت شرکت افزود.
در فوریه سال 1980 در تالار دانشکده ییل یک نمایشگاه معماری بر پا کرد. و کارهای خود را به معرض دید عموم گذاشت.

از سال 1981 تا 1989 در دانشکده های معماری و شهرسازی به عنوان استادیار مشغول به کار بود.

پس از یک سری مطالعات شهری به طراحی کردن با مقیاس کوچک پی برد و کار خود را در زمینه طراحی با مقیاس کوچک آغاز کرد.
پیشتر در زمینه آپارتمان مشغول به طراحی شده بود. بعد ها طرح زدن برای پروژه های دیگر (موزه – نمایشگاه – دانشکده – پروژه های دولتی – و… ) را نیز آغاز کرد، که تحولی در زندگی وی محسوب می شود.

در 1986 جایزه ای برای پروژه مجموعه سالن نمایش در نیویورک دریافت کرد.

استیون هال؛ برنده جایزه ویژنز بیلتِ ریبا

موسسه سلطنتی معماران بریتانیا؛ ریبا، استیون هال Steven Holl معمار امریکایی را به عنوان برنده جایزه جنکز Jencks Award  ویژنز بیلت Visions Built معرفی کرد جایزه جنکز هر سال به شخصی داده می شود که در سطح جهانی هم در حوزه عملی و هم نظری ارایه ایی بر ارایه های موجود معماری افزوده باشد مراسم در مقر ریبا در جلسه ایی با سخن رانی استیون هال و ریاست چارلز جنکس Charles Jencks برگزار خواهد شد استیون هال به عنوان یکی از مهمترین معماران امریکا هم به سبب توانایی اش در ترکیب نور و فضا با وجوه مختلف برامده از حساسیت های بافتاری پروژه و هم به سبب به کار گرفتن کیفیت های منحصر به فرد مختص هر پروژه برای افرینش طرحی کانسپ محور در جهان شناخته شده است.

موزه نانجینگ از استیون هال؛ الهام از نقاشی های چینی در تولید فضا

موزه ی جدید در دروازه ای در نمایشگاه بین المللی معماری معاصر در چشم انداز سبز مروارید بهار در نزدیکی نانجینگ چین قرار گرفته است. این موزه چشم اندازهای تغییر یافته، لایه های فضا، وسعت مه و آب را بررسی می کند. که با رمز و رازهای فضایی عمیق و متناوب از ترکیب نقاشی چینی شاخص شده است. این موزه با یک عرصه از فضاهای موازی منظر و دیوارهای باغ از بتن و بامبو سیاه شکل یافته است. گذرگاه های مستقیم بر روی سطح همکف بتدریج گذرگاه های مارپیچی بالایی را تغییر می دهند.

گالری بالایی در هوا معلق شده و در یک توالی بر اساس گردش عقربه های ساعت گشوده و در چشم انداز شهر نانجینگ در فاصله ای معین به اوج خود می رسد. این محور بصری یک اتصال برگشتی در این شهر بزرگ تولید می کند.

در واقع قدرت استیون هال در توانایی اش در تولید ساختمان هایی رادیکال و قابل درک نهفته است، لوله های معلق او و فضاهای داخلی مملو از نورش شاید احساس غیر تجربی ایجاد کند. اما آنها یک حس بی نظیر از فضای معماری را در خود نهاده اند.

استیون هال و بازتولید نقاشی های چینی در موزه ی جدید نانجینگ سفینگ

معماران دفتر استیون هال یک گالری تاثیر گذار از تصاویر پروژه های اخیرشان موزه ی هنر نانجینگ سیفنگ به اشتراک گذاشته اند. موزه بر فراز چشم انداز سرسبز اسپرینگ پیرل برخاسته، و در جایگاه یک بیانیه ی فیزیکی از چشم اندازهای موازی – تکنیک رایج در نقاشی های اولیه ی چینی – طراحی شده است.

حیاطی که به شکلی ماهرانه بدون هیچ نقطه ی اضمحلالی در سطح بالایی گالری با چشم اندازها و نور طبیعی محاسبه شده از شکل طبیعی خود دور گشته؛ این تجربه در موزه ی نانجینگ سیفنگ برخلاف دیگری است.

موزه هنرهای معاصر هرنینگ؛ اصلاح بافت با روی کردی فرمال

استیون هال ؛ معمار برجسته امریکایی، طراحی موزه هنرهای معاصر منطقه هرنینگ Herning دانمارک را در محدوده خانه های کارگری کارخانه سابق تولیدی لباس در بیرون شهر و مرکز پارک بریک به انجام رسانده است. فرم دایره ای شکل کارخانه در سال 1975 با خط حرکتی مستقیم تکرار شده داخل موزه هنر هرنینگ ؛ در پشت مدرسه طراحی قرار گرفته است.

خانه نمونه جان اوزتون داخل محدوده ی چمن بصورت کمانی در مقابل محدوده پارکینگ قاب شده است.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 98
حجم: 8.48 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *