or

درجه بندی هتل – جدول های الگو

Ydima.ir- ثبت رایگان آگهی کاری و نیازمندی ها در اینترنت

خرید آنلاین انواع بیمه نامه های بیمه ایران از نمایندگی رباط کریم عسگری کد 33237 با ارسال رایگان

dl-doc.ir - فروش پروژه ،مقاله،پایان نامه و پروپوزال

درجه بندی هتل – جدول های الگو

جدول زیر، حداقل استانداردها براساس دسته بندی ارائه شده توسط سازمان جهانی گردشگری را نشان می‌دهد و عمدتاً قابل مقایسه با حداقل استانداردهای اتخاذ شده در اکثر کشورهاست.

حداقل استانداردهای هتل بر اساس WTO 

الزامهای فیزیکی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
اندازهحداقل 10 اتاق برای اجاره دادن
ورودیهتل باید ورودی مستقل خود را داشته
باشد
رستورانهای هتل باید ورودیهای خارجی اختصاصی علاوه بر ورودی داخلی داشته باشند. ورودی خدماتی مجزا
راه پلهمطابق با الزامهای قانونیراه پله  خدماتی مجزا
ساختمانمعماری، طراحی، مبلمان و دکوراسیون نمایشی از شیوه محلی و درجه تکامل افزایش یافته با درجه بندی
لوازم، تجهیزات و مبلمان ثابت و متحرکهزینه ساخت مناسب، لوازم و مبلمان ساده و بادوام، با طراحی استانداردهزینه ساخت متوسط، مصالح و منصوبات. مبلمان سفارشی.هزینه زیاد ساخت و نصب. تجهیزات و مبلمان سفارشی.هزینه بسیار زیاد ساخت، لوازم و مبلمان ثابت‌و‌متحرک دکوراسیون خاص.
منبع برق اضطراریتجهیزات تأمین روشنایی اضطراریژنراتور آماده برای تأمین روشنایی پایه و برق تا 24 ساعت.ژنراتور آماده برای تامین روشنایی،‌ برق آسانسورها، کارهای مربوط به آب، پخت و یخچالها ، و گرمایش.
گرمایش و سرمایشگرمایش یا سرمایش با پنکه وقتی نیاز است+ گرمایش مرکزی و امکان سرمایش راحت فصلی.+ کنترل فردی گرمایش در اتاقها. حفظ دما بین 18 و 25 درجه سانتیگراد+ کنترل فردی تهویه هوا در همه اتاقها. تجهیزات با کیفیت بالا و سروصدای بسیار کم
آسانسور(ها) با ظرفیت متناسب با گنجایش اتاقهادر جایی که بیش از 3 طبقه بالای همکف دارددر صورتی که بیش از 2 طبقه بالای همکف دارددر صورتی که بیش از 1 طبقه بالای  همکف دارد
آسانسور خدماتیجدا از آسانسور اصلی مهمانان
ارتباطات در اتاقزنگ برای درخواست کمکفقط تلفن داخلی. دسترسی به خط آزاد تلفن‌در‌صورت‌تقاضاتلفن متصل به مرکز تلفن هتلخط مستقیم برای تماس با سایر اتاقها و تلفن داخل کشوریخط مستقیم برای تلفنهای داخل و خارج کشور. تلفن در حمام
یک تلفن عمومی با خط آزاد در هر طبقه
تلفن عمومیدسترسی به تلفن در میز  پذیرشباجه تلفن در لابیباجه های عایق صوتی در لابی با خط آزاد برای داخل و خارج کشور
امکان دسترسی به تلفن در نزدیکی همه اتاقهای عمومی
اتاق های خواب
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
اندازهمناسب برای آزادی حرکت ، آسایش و ایمنی. حداقل مساحت به مترمربع (بدون حمام و ورودی):
 یک نفره88101213
 دو نفره1010121416
 سه نفره1212141619
سوئیتهاچند سوئیت یا اتاقهای مرتبط برای ساختن سوئیت موقتسوئیتهای مستقل در انواع مختلف و اتاقهای مرتبط
حداقل اندازه تخت یک نفره1900 mm * 800 mm2000 mm * 800 mm
ملحفه ها/ حوله هاملحفه ها برای هر مشتری جدید عوض  می شوند. تعویض ملحفه ها 2 بار در هفتهحوله ها برای هر مشتری جدید و روزانه عوض می شوند.ملحفه ها هر روز عوض می شوند.
نظافت اتاقروزانهنظافت اضافه اتاق در صورت تقاضا تا 12 ظهرنظافت اضافه اتاق در طول 24 ساعت
انبارکمد یا قفسه با میله آویز به علاوه قفسه بندی یا کشو، برحسب بالا رفتن درجه تجهیزات، افزایش می‌یابد.
صندلیحداقل 1 صندلی برای هر نفرحداقل 1 صندلی راحتی برای هر نفر
میزها1 پاتختی برای هر مهمان
میز در اتاقمیز آرایش/تحریرمیز آرایش/تحریر کشودار
روشنایینور طبیعی از پنجره در طول روز. نور مصنوعی در شب، کافی برای مطالعه. نور سقفی با استقرار کلید در ورودی و کنار تختها. یک چراغ کنار تخت به ازای هر نفر روی.
چراغ مطالعه در کنار صندلی راحتی / روی میز تحریر
کف پوشکف پوش مناسب یا قالیچه پای تخت و فرش و قالیچه هر جا لازم است.فرش یا موکت یا کفپوشهای با رو انداز (گلیم) کیفیت بالا برای تمام سطح اتاق
سرگرمی در اتاقرادیو/ سیستم پخش موسیقی مرکزی، قابل کنترل توسط مهمان
تلویزیونتلویزیون رنگیتلویزیون رنگی با کانالهای ویدیو
سایر امکانات اتاقپرده برای ایجاد فضای خصوصی و ممانعت از ورود نوراز مصالح با کیفیت بالا
سطل آشغال، زیرسیگاری (اگر سیگار کشیدن در اتاق مجاز است). حداقل یک لیوان برای هر نفر.
اطلاعات مکتوب مربوط به خدمات و فعالیتهای هتل حداقل به یک زبان دیگر.اطلاعات مکتوب خدمات و فعالیتهای هتل حداقل به دو زبان بین المللی دیگر.
علامت مزاحم نشوید.       دستورالعمل ایمنی آتش.         قوانین محلی ممکن است مستلزم نمایش تعرفه باشد.
میز چمدان
آینه علاوه بر آینه حمام یا بالای دستشویی
 

بعلاوه آینه تمام قد

لوازم تحریر 

یخچال کوچک

صدابندیقابل تحمل در شبانه روزقابل تحمل خوبعایق صوتی با استاندارد بالا
درقابل قفل شدن با کلید یا ابزار شخصی دیگر. به راحتی قابل تشخیص از بیرون. بسته شدن ایمن از داخل.
حمام ها
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

امکانات

دستشویی با آینه، نور، تاقچه، حوله، صابون و پریز برق که میزان ولتاژش نوشته شده است

+ حداقل %25  اتاقها دارای حمام خصوصی.

همه اتاقها حمام خصوصی داشته باشند.

حمام جادار
توالت جدا

اندازه

مناسب برای حرکت آزاد، راحت، امن

امکانات استاندارد

تهویه طبیعی یا نصب شده حداقل 3 تعویض هوا در ساعت

آب گرم و سرد. مشخص شده با رنگها. کنترل شده حرارتی

آب سرد نوشیدنی

سینک دستشویی، روشنایی، تاقچه، حوله، صابون و پریز برق که میزان ولتاژش نوشته شده است.

سرویس بهداشتی با کاغذ توالت، سطل آشغال

کابین دوش یا وان با سر دوشی و پرده یا پوشش

وان با سردوشی به طول حداقل 1600 میلیمتر

وان با سردوشی به طول حداقل 1600 میلیمتر.کابین دوش جدا.

حداقل یک حوله دستی و یک حوله حمام به ازای هر مهمان

فرش جلوی وان
شامپو

شامپو و سایر لوازم حمام.
سشوار. تلفن.

کابینت برای گذاشتن وسایل شخصی

حمامهای مشترک
(حداقل)

یک حمام مشترک به ازای هر 5 اتاق، 2 تا در هر طبقه (مردانه، زنانه)، مجهز به دوش یا وان حمام، سینک دستشویی، آینه، توالت (مگر اینکه جدا باشد) و امکانات استاندارد.

سرویسهای بهداشتی مشترک (حداقل)

یک سرویس بهداشتی مشترک به ازای هر 5 اتاق، 2 تا در هر طبقه (مردانه، زنانه) با روشویی و امکانات استاندارد.

فضاهای عمومی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
سرویسهای بهداشتی عمومیزنانه- مردانه جدا. هرکدام حداقل 2 توالت مجهز به کاغذ توالت، روشویی با آب گرم و سرد، آینه، صابون، حوله ها یا دست خشک کنها و سطل آشغال. کابین جدا برای معلولین با تجهیزات مناسب. به طور متناسب نزدیک فضاهای عمومی قرار گیردبا فضای داخلی محفوظ از دید. تهویه با حداقل 3 تعویض هوا در ساعت.
راهروهاروشنایی خوب در 24 ساعت شبانه روز به وسیله نور طبیعی یا مصنوعی. تهویه مناسب. بدون مانع یا خطر. نصب واضح علایم با مشخص کردن واضح خروجیهای اضطراری.
فرش، موکتهای سرتاسری یا کفپوشهای ویژه.
فضای پذیرشنشیمن و مبلمان متناسب با ظرفیت هتل. روشنایی خوب.
میز جلوی مبل و/یا میز نوشتن. فرش، موکت سرتاسری و یا کفپوشهای خاص. گل و گیاه. سیستم پخش موسیقی/ فراخوانی
پارکینگدسترسی آزاد  به ماشینها. چند جای پارک اختصاصی.فضای پارکینگ در نظر گرفته شده برای متوسط تعداد مهمانان که ماشین دارند.پارکینگ خصوصی برای ماشین همه مهمانان و مراجعین موقت. حفاظت 24 ساعته.مطابق هتل 4 ستاره. بعلاوه در دسترس بودن خدمات نگهداری و تعمیر اولیه.
فضای سبزچند فضای سبز یا تراس با گلکاری.فضای سبز برای استفاده مهمان مانند تراس سبز، بام سبز، باغهای مجاور بنا.
غذا و نوشیدنی، امکانات تفریحی و رفاهی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
نشیمنفضایی برای نشستن، موسیقی و/ یا پخش تلویزیون. قابل استفاده برای صبحانه و فضای پذیرشفضای نشیمن همراه با موزیک و خدمات پخش تلویزیون. روزنامه، مجلات.فضای نشیمن مطابق قبل و در ترکیب با فضای نشیمن با گنجایش حداقل یک سوم تختهای هتل.فضاهای نشیمن متنوع، مطابق قبل بعلاوه ارائه خدمات پذیرایی.فضاهای نشیمن متنوع مطابق قبل بعلاوه ارائه خدمات و سرویس 24 ساعته.
رستورانرستوران یا کافی شاپ. جایی که وعده های غذایی در زمان ناهار و عصر ارائه شود ، امکانات مستقل مناسب برای آن و نزدیک هتل وجود داشته باشدرستوران یا کافی شاپ به منظور ارائه وعده های غذایی در زمان ناهار و عصر. ظرفیت کمتر از نصف تعداد تختهای هتل نباشد.رستوران اصلی یا رستورانهای متنوع با خدمات غذایی متنوع.
غذاخوری خصوصی یا اتاقهای چند عملکردی در دسترس. مجموعه ظرفیتها از ظرفیت هتل کمتر نباشد.
ارائه غذا و نوشیدنی     غذاها و خدمات
با کیفیت بالا                با بالاترین کیفیت
صبحانهمطابق بالا یا با ارایه در اتاقتأمین شده در هتل یا امکانات بسیار نزدیک به هتل.رستورانهایی در هتل با ظرفیت مناسب برای صبحانه و سایر وعده های غذایی.
سرویس صبحانه از 7 تا 10 صبح                             7 تا 11 صبح.
باربار جدابارهای جدا و فضای نشیمن با نوشیدنی‌ها
روم سرویسموارد امکانات پذیرایی شخصی برای خود مهمان ممکن است برقرار باشد
صبحانه در اتاق برای جایی که فضایی برای صبحانه ندارد.روم سرویس محدود .سرویس صبحانه با روزنامه. 24 ساعت ارائه نوشیدنی و غذای سبک.خدمات کامل غذا و نوشیدنی در 24 ساعت شبانه روز.
امکانات کنفرانساتاقهای جلسات و کنفرانس با امکانات مناسب کنفرانس
رختکنرختکن و سرویسهای بهداشتی نزدیک فضاهای عمومی
سرگرمیسیستم پخش موزیک و بلندگو،کلوپ شبانه، فضای رقص موجود در هتل یا بسیار نزدیک.
تفریح ورزشیسونا، استخر شنا یا بدنسازی یا به صورت ترکیبی.سونا، باشگاه ورزشی/ بدنسازی، استخر شنا/ استخر بازی
آرایشگاهدرست کردن مو/ سالن زیبایی
خدمات
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
خدمات پذیرشمیز پذیرش در طول ساعات روز مسئول داشته باشد. زنگ شبانه.
حمل اسباب و چمدانهای مهمان در صورت درخواست.
خدمات دائمی پذیرش.  24 ساعت باز بودن پذیرش.
خدمات سیستم فراخوانی . بلندگو.
باربر، نگهداری چمدانها. نگهبان
خدمات پزشکیخدمات پزشکی اضطراری/ کمکهای اولیه
اتاق کمکهای اولیه
خدمات صندوقصندوق اماناتگاوصندوقهای انفرادی
امکان پرداخت از طریق کارت اعتباری
خدمات تبدیل ارزخدمات تبدیل ارز در 24 ساعت .
خدمات رختشویخانهفقط رختشوییرختشویی و خشک شوییرختشویی سریع شامل شستن، اتوکردن و خشکشویی
خدمات پستیخدمات شامل رساندن نامه و ارسال و فروش تمبر پستی و لوازم تحریر
ارسال تلکس یا فکسارسال و دریافت تلکس یا فکس
خدمات توریستی  و مسافرتینقشه منطقه در صورت تقاضا.اطلاعات توریستی در پذیرش.خدمات اطلاع رسانی توریستی در پذیرش.آژانس مسافرتی / توریستی (اطلاعات گردشگری، گشتها، راهنما، بیمه و …)
رزرو بلیطها برای سرگرمیهای موجود در منطقه و رویدادهای فرهنگیارائه بلیط یا رزرو جا برای جابجایی، هتل، سرگرمی ها و رویدادهای فرهنگی
تاکسی آماده (در صورت درخواست)خدمات تاکسی
مینی بوسهای هتل در صورت قرارگرفتن در مکان دور از شهر
خدمات تاکسی و اجاره ماشین، حمل و نقل مجانی هتل در صورت قرارگرفتن در مکان دور از شهر
خرده فروشیفروش روزنامه، کتاب، کارت پستال، سیگار و خدمات عکاسی
فروش لوازم آرایشی و سوغاتیفروش گل و لوازم آرایشی و سوغاتی
خدمات زبانیآگاهی نسبی (در حد لازم) مسئولین پذیرش از زبانهای اصلی بین المللیآگاهی کاری از 2 زبان اصلی بین المللی توسط کارمندانی که با مراجعین در ارتباطند.آگاهی خوب از 2 زبان اصلی بین المللی توسط کارمندانی که با مراجعین در ارتباطند.تسلط مدیریت بر 2 زبان اصلی بین المللی و تسلط بر 3 زبان اصلی‌بین‌المللی توسط کارمندانی که با مراجعین در ارتباطند.
شرایطساختمانها، زمینها، تجهیزات، منصوبات و مبلمان در شرایط تمیز، امن و سالمی نگهداری شوند. در شرایط کاری مناسب و بدون عیب و نقصی که مانع از استفاده گردد.
فضاهای عمومی و مهمان حداقل روزی یکبار تمیز شوند با حفظ نظم چیدمانی خوب و استفاده از تجهیزات تمیز در شرایط سالم. توجه به کاستی ها در اسرع وقت.بسیار تمیز و در شرایط چیدمانی عالی. رسیدگی سریع به هر گونه مشکل.
همخوانی کامل با استانداردها و مجوزها در شرایط بروز آتش، وسایل و راههای فرار و سایر خدمات ایمنی و پیشگیری، بهداشت، شرایط محیط کار و اقامت، بیمه هتل و سایر ملزومات تصریح شده.

یادداشتها:ضوابط هر ستون مربوط به هتلهای آن درجه بندی و درجات بالاتر می‌باشد.

دسته بندی خصوصیات کلی:

  1. ستاره – هتل با امکانات پایه ای خوب و مبلمان برای حفظ آسایش و راحتی. خدمات غذایی ممکن است محدود باشد. هتل‌های خصوصی کوچک را شامل می شود.
  2. ستاره – هتل‌ها دارای استانداردهای بالاتر برای اقامت و امکانات بیشتر برای بر قراری سطح خوبی از آسایش و پذیرایی. هتل‌های خصوصی و سازماندهیهای اقامتی ارزان قیمت را شامل می شود.
  3. ستاره – هتل‌های خوب سازماندهی شده با فضاهای اقامتی جادار و بسیار راحت، اکثراً با اتاق‌های دارای حمام. امکانات کامل غذایی همچنین برخی امکانات فراهم می‌شود.
  4. ستاره – هتل‌ها با کیفیت بالا، خوب تجهیز و مبلمان شده در حد استانداردهای بالای آسایشی، ارائه کننده طیف وسیعی از خدمات و امکانات برای مهمانان و مراجعین.
  5. ستاره – هتل‌های برجسته با کیفیتهای خاص اقامتی و مبلمانی در بالاترین حد استانداردهای تجمل بین المللی، تأمین کننده خدمات بی‌نقص و سازگاریهای گسترده.

ثبت رایگان مشاغل و نیازمندی ها





اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.