بعضی از سؤالات عمده ای که بازاریابان از خودشان میپرسند
بازار را چگونه بخش بندی نموده و از بین بخشهای مختلف مختلف کدام بخش را بهتر است انتخاب کنیم؟
چگونه می توانیم محصولات عرضه شده خودمان را برجسته تر از محصولات و خدمات رقبا نشان دهیم؟
با مشتریانی که به قیمت خیلی پایین کالا، بیش از حد اهمیت می دهند، چگونه رفتار نماییم؟
ابزار و مفاهیم لازم برای تصمیم گیری
بازارهای هدف و بخش بندی بازار
بازاریابان و مشتریان احتمالی
نیازها، خواسته ها و تقاضاها
محصول یا هر چیز عرضه شده
ارزش و رضایت در یک مبادله، وجود حداقل دو طرف ( دو فرد، دو گروه یا دو سازمان) ضروری است.
هر طرف مبادله، چیزی را دارد که ممکن است برای طرف دیگر ارزشمند باشد.
هر دو طرف مبادله، توانایی و شایستگی ایجاد ارتباط و تحویل محصول را دارند.
هر یک از طرفین در پذیرش یا عدم پذیرش پیشنهاد مبادله، آزادی کامل دارند.
هر یک از طرفین مبادله، معتقدند که وارد شدن به مبادله با طرف دیگر برای آنها مطلوب و مساعد است.
فهرست مطالب:
بعضی از سؤالات عمده ای که بازاریابان از خودشان میپرسند
ابزار و مفاهیم لازم برای تصمیم گیری
یک سیستم ساده بازاریابی
تعریف بازاریاب
بالا بردن ارزش محصول از طرق زیر صورت می گیرد
پنج شرط یک مبادله
روابط و شبکه ها
کانالهای بازاریابی
کانالهای ارتباطی
کانالهای توزیع
کانال های فروش
سطوح رقابت
الف)در رقابت مارک یا همان رقابت علامت تجاری خاصی از محصول،
ب)رقابت صنعتی:
ج)رقابت فرم:
د) رقابت عمومی:
محیط بازاریابی
محیط کار
محیط عمومی
آمیخته های بازاریابی
4Cمشتری
4P فروشنده
چهار جزء تشکیل دهنده آمیزه بازاریابی
محصول
قیمت
پیشبرد فروش
مکان توزیع
فلسفه های بازاریابی
تصمیمات عمده بازاریابان در مورد محصول
تصمیماتی در مورد گسترش خط تولید محصول
عوامل مؤثر بر تصمیم گیری در مورد قیمت محصول
اهداف بازاریابی مؤسسه
4نوع از مهمترین بازارها
موارد مهمی که در تصمیمات مربوط به توزیع کالا باید مد نظر مدیران باشند
علل پیچیدگی تصمیمات بازاریابی
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 39
حجم: 1 مگابایت