دانلود استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو


دانلود استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو

مقدمه

vتمام شرکت هایی که بعداً وارد یک بازار در حال رشد می شوند، خوش باورانه به دنبال غلبه بر شرکت پیشگام و کسب سهم بازار بیشتر نیستند. برخی از رقبا، به ویژه آنهایی که منابع و شایستگی های محدودی دارند، ممکن است تنها به دنبال ایجاد کسب و کاری کوچک اما سودآور در یک بخش خاص از بازاری بزرگتر باشند، بخشهای خاصی که مورد بی توجهی شرکت های رقیب بزرگتر یا زودتر وارد بازارشده قرار گرفته اند. این نوع استراتژی بازار خاص، یکی از معدود انتخاب ها و گزینه های فراروی شرکتهای کوچکی است که دیر وارد یک بازار می شوند.

vاگر شرکتی بتواند با موفقیت، کسب و کاری سودآور در بخش کوچکی از بازار دست و پا کند و در عین حال از رقابت با رقبای بزرگتر پرهیز کند، می تواند به خوبی دوره تغییرات شدید و شکست شرکت های ضعیف و کوچک را بگذراند .

vبسیاری از شرکت های پیرو، به ویژه شرکت های بزرگتری که اندکی پس از شرکت پیشگام وارد یک بازار می شوند، اهداف والا و بلندتری دارند. آنها اغلب به دنبال آن هستند که جای شرکت پیشگام را بگیرند یا حداقل به یک رقیب قدرتمند در بازار تبدیل شوند. بنابراین هدف اصلی بازاریابی آنها دستیابی به رشد در سهم بازار است و میزان افزایش که آنها به دنبالش هستند، معمولاً قابل توجه می باشد.

vهدف استراتژیک یک شرکت پیرو در یک بازار در حال رشد، معمولاً عبارت است از ایجاد سهم بازار از طریق افزایش فروش های سریعتر از نرخ رشد کلی بازار. شرکت های پیرو این کار را معمولاً از طریق جذب مشتریان شرکت پیشگام یا دیگر رقبا و یا به هر دو طریق انجام می دهند.

qاستراتژی های مرحله رشد بازار خاص شرکت های پیرو

vاستراتژی حمله مستقیم(Frontal attack)

vاستراتژی جهش بلند(Leapfrog)

vاستراتژی حمله از اطراف(Flanking attack)

vاستراتژی محاصره(Encirclement)

vاستراتژی حمله چریکی(Guerrilla attack).

این فایل پاورپوینت در 21 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.