دانلود مقاله تحلیل پاره ای از مجازات های جرایم مرتبط با مواد مخدر


دانلود مقاله تحلیل پاره ای از مجازات های جرایم مرتبط با مواد مخدر

دانلود مقاله تحلیل پاره ای از مجازات های جرایم مرتبط با مواد مخدر

مقررات بازدارنده از ارتکاب جرایم در هر اجتماع ، در راستای تأمین نظم در جامعه و امنیت اجتماعی ، با هدف پیشگیری از تکرار جرم به وسیله ی مجرم و ارتکاب جرم توسط افراد دیگر، توسط مراجع صلاحیتدار وضع می شود.

نظر به این که ارزش های اجتماعی امور واقعی است ، می تواند آزادی های افراد را تحت تأثیر قرار دهد;آن ها را محدود کند و مبنای برقراری مجازات های بازدارنده ی قانونی در سیاست جنایی گردد.

در حقیقت ، جرایم ، همان ناهنجاری های اجتماعی است که باید با رویکرد روان شناختی و آسیب شناختی اجتماعی ، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، همین رویکرد است که امتیاز اجرای عدالت ترمیمی را بر عدالت کلاسیک ، توجیه می کند.

روسو و بکاریا می گویند: نظام کیفری برای حفظ و حراست قرارداد اجتماعی ضرورت دارد; ولی کیفر بایستی حالت پیشگیرانه داشته باشد تا کسی از مرتکب تقلید نکند و اجرای مجازات باعث توقف ارتکاب جرم ، چه از سوی مرتکب و چه از سوی دیگران گردد.

حقوق کیفری مواد مخدر را می توان شعبه ای از «حقوق کیفری خاص » دانست و «سیاست جنایی افتراقی » در قبال مواد مخدر از رویکردی دوگانه ، مبتنی بر تمایز دو رفتار ناهنجار گونه ی مصرف و جرایم مرتبط با قاچاق و عرضه ی مواد مخدر پیروی می کند.

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 25
حجم: 34 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *