دانلود مقاله آموزش تنیس روی میز


دانلود مقاله آموزش تنیس روی میز

دانلود مقاله آموزش تنیس روی میز

تاریخچه

پینگ پنگ، مانند بسیاری از ورزش های دیگر، احتمالا برای اولین بار با وسایل و تجهیزات ابتدایی و سر هم بندی شده به عنوان یک سرگرمی اجتماعی ساده، در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان بازی می شده است. این بازی که برگرفته از بازی تنیس قرون وسطایی است، با همین(whiff-waff)  و ویف واف (gosshima) نام امروزی و نام های مختلف تجاری همچون گوسیما همراه با بازی بدمینتون و تنیس روی چمن، در اواخر قرن نوزدهم بسیار محبوب بودند و بعد ازاینکه عنوان پینگ پنگ (به پیروی از صدای ایجاد شده از برخورد توپ با میز و راکت با پوست بره توخالی که در آن زمان متداول بود) توسط می جکس و پسرانش در سال 1900 ، به ثبت رسید، این بازی با شور و شوق بسیاری رایج شد.  مدارک و تصاویر زیادی در مورد این بازی وجود دارد که اغلب در محافل خانوادگی بازی می شده است و اگرچه بسیاری از خصوصیات امروزی را داشت، با وجود این هنوز بیشتر یک سرگرمی پساز غذا بود تا ورزش.

در طول شصت سال آتی، پینگ پنگ به ورزش جهان شمول تبدیل شده و احتمالا چهل میلیون بازیکن رقابتی این بازی را تمرین می کردند و میلیون ها بار به صورت غیر جدی بازی شد. با وجود این، خود بازی در اصل روزهای ابتدایی آن تغییر چندانی نکرده است، اگرچه سریع تر، ماهرانه تر و دشوارتر از تنها بیست سال پیش است.  تغییرات چندی مانند پایین آوردن تور، قاعده ای برای جلوگیری از طولانی شدن بازی بین بازیکنان دفاعی و قواعدی برای جلوگیری از کسب امتیازات بیش از حد توسط زننده سرویس، عرفی شد. تغییر قوانین بازی فقط می تواند در جلسات و نشست های دو سالانه فدراسیون بین المللی پینگ پنگ صورت گیرد و هرگز تحمیل نمی شود، مگر اینکه اکثریت اعضای انجمن موافقت اساسی خود را اعلام کنند.

تاریخچه پینگ پنگ در ایران

پینگ پنگ در ایران از سال 1317 در جنوب و در شهرهای آبادان، مسجد سلیمان و آغاجاری و دیگر شهرهای جنوبی که محل اجتماع خارجیان و افسران انگلیسی بود، رواج گرفت و کم کم توسعه یافت. در آن سال ها افسران انگلیسی در مناطق نفت خیز ساکن بودند و وسایلی را از کشورشان برای تفریح و سر گرمی (از جمله میزهای پینگ پنگ) را به ایران آورده و به بازی می پرداختند. این امر در زیر زمین ها و باشگاه های خصوصی رایج شد و مورد استقبال مردم قراردگرفت، تا اینکه در سال 1324 مسابقات بین باشگاه های خصوصی و دسته های آزاد در همان شهرهای جنوبی و با حضور خارجیان مقیم ایران و ایرانیان علاقه مند برگزار گردید.

در سال 1325 از آنجا که این ورزش به طور جدی مورد توجه قرار گرفت. فدراسیون تنیس و پینگ پنگ توام تشکیل شد. در سال 1326 این فدراسیون به عضویت فدراسیون بین المللی پینگ پنگ در آمد. در سال 1339 پس از اینکه این ورزش در بین مردم و در سطح کشور تا حدودی جای خود را باز کرد، برای اولین بار با سه بازیکن در مسابقات جهانی در وین پایتخت اتریش شرکت کرد. در سال 1332 برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار گردید که در آن سه تیم تهران، آبادان و خراسان شرکت داشتند. اگرچه تیم بانوان ایران کمتر در صحنه های بین المللی حاضر بود، اما اولین بار در بازی های آسیایی توکیو حضور یافت که کسب مقام پنجم حاصل کار بانوان ایرانی بود. در سال 1346 فدراسیون تنیس و پینگ پنگ جدا و هر کدام دارای فدراسیون مستقلی شدند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که فعالیت بانوان بطور مجزا آغاز شد، فدراسیون پینگ پنگ از سال 1358 کار خود را برای آقایان ادامه داد و فعالیت بانوان زیر نظر کمیته پینگ پنگ بانوان انجام گرفت. تیم ایران در سال 1359در مسابقات قهرمانی آسیایی کلکته هند شرکت کرد و مقام دوازدهم را به دست آورد.

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 48
حجم: 600 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *