دانلود رایگان مقاله فکر و اندیشه


دانلود رایگان مقاله فکر و اندیشه

دانلود رایگان مقاله فکر و اندیشه

انسان لازم نیست یک فیلسوف باشد تا تحلیل و نظر درستی پیرامون یک موضوع داشته باشد . همه ما درباره مسائل و وقایعی که در زندگیمان می گذرد فکر و اندیشه می کنیم برخی کمتر و برخی بیشتر . هدف از این صفحه و سئوالات آن واداشتن خودمان به اندیشه در حول سئوالی است که مطرح گردیده است . هیچ پاسخی ممکن است کاملاً درست نباشد ولی این مهم نیست . مهم تفکر و اندیشه پیرامون آن است .

خداوند متعال در قران مجید به دفعات به وضوح و گاه به اشاره و اجمال از دوست داشتن انسانهایی را که دارای برخی صفات حمیده هستند و در برخی دیگر از آیات از دوست نداشتن گروهی دیگر که دارای برخی صفات مذموم هستند سخن به میان می آورد . همچنین مجموعه روایات و احادیث معصومین (علیهم السلام) سرشار از نکات اخلاقی است که بعضاً در بین آنها اشاراتی به علاقه خداوند به گروهی خاص و بیزاری ذات اقدس اله از گروهی دیگر اشاراتی گردیده است.

به نظر شما خداوند چه کسانی را دوست دارد و چه کسانی را دوست ندارد ؟ 

به نظر شما چگونه ما در عمل می‏توانیم به شایعه پراکنی ها و تفرقه افکنی ها آلوده نشویم ؟ شیوه برخوردمان با شایعه سازان چگونه باید باشد ؟ با توجه به عدم امکان تحقیق شخصی پیرامون اکثر موضوعات حول و حوش یک شایعه آیا وظیفه ما فقط طرد آورنده خبر است یا وظیفه دیگری هم داریم ؟

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 3
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 20 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *