دانلود رایگان مقاله فرایند های جوشکاری


دانلود رایگان مقاله فرایند های جوشکاری

دانلود رایگان مقاله فرایند های جوشکاری

فرایند های جوشکاری قوسی با محافظت گاز : حرارت جوش از قوس الکتریکی تامین شود.

فرایند جوشکاری قوس تنگستن با محافظت گاز خنثی : (GTAW)

در صنعت جوش آرگون می گویند . در این دسته از فرایندها نیز حرارت لازم جهت اتصال قطعات از طریق قوس الکتریکی تامین می شود و تفاوت آن با روش های قبلی اینکه منطقه جوش و نوک الکترود یک گاز خنثی حفاظت می شود .

مقدمه

بعد از جنگ جهانی دوم حدوداً در سال 1941 این روش مورد توجه قرارگرفت و در سال 1945 برای اتصال قطعات کوچک آلومینیوم هواپیما استفاده شد. در این روش از الکترود مصرف نشدنی تنگستن برای ایجاد قوس استفاده می شود.

اصول فرایند جوشکاری GTAW

در این فرایند از الکترودهای مصرف نشدنی تنگستن برای ایجاد قوس الکتریکی استفاده می شود و برای حفاظت جوش از گاز آرگون ،‌هلیوم و یا مخروطی از آن دو استفاده می شود. قوس الکتریکی بین الکترود تنگستن و قطعه کار ایجاد می گردد و دمای بسیار بالای نزدیک C° 6000 ایجاد می شود. حرارت حاصل با ذوب لبه های اتصال حوضچه های جوش را ایجاد می کند.

با حرکت الکترود و اشکال حوضچه ی جوش و انجماد مذاب قبلی امکان اتصال حاصل می گردد. در این روش برای امکان اتصال قطعات نازک نیازی به فیلتر نبوده و برای قطعات ضخیم از فیلر استفاده می شود. برای استفاده از فیلر حتماً بایستی نوک فیلر در حوضچه ی جوش قرار گیرد و در آنجا ذوب گردد نوک الکترود تنگستن از شیپوره بیرون زده و در حدود  4-3 میلی متر از شیپوره بیرون است .

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 10
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 32 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *