دانلود رایگان مقاله باغ های ژاپن 1


دانلود رایگان مقاله باغ های ژاپن 1

دانلود رایگان مقاله باغ های ژاپن 1

در کنار آبهای شرق چین هشت جزیره ی کوچک کشور ژاپن و محل سکونت مردمان این سرزمین را تشکیل می دهد.ژاپنی ها در زبانشان به ژاپن نیهون می گویند. این واژه از دو کلمه ی نیچی و هون تشکیل شده است .نیچی یعنی خورشید وهون یعنی ریشه.ودراصطلاح عام به دلیل اینکه ژاپن اولین سرزمینی استکه خورشید از آن طلوع می کند. به آن سرزمین آفتاب میگویند.

موقعیت جغرافیایی و تاریخ ژاپن:

این مردمان تا سیصد سال پیش درباره ی جهانیان آگاهی چندانی نداشتند. تا چندی پیش گفته می شد که تاریخ زندگی بشر در این سرزمین چندان قدیمی نیست و شاید از 5000سال بیشتر نباشد اما اکنون باستان شناسان ژاپنی گمان دارند که تاریخ زیست انسان در این سرزمین بیش از این است و دیر زمانی قبل از پدید آمدن سفالگری مردمی در این جزایر زندگی کرده اند اما معلوم نیست که مهاجران اولیه از سرزمین اصلی آسیا و از راه خشکی به ژاپن آمده اند یا از دریا .بر اساس افسانه ای ژاپنی مبدا تاریخ ژاپن سال 660 پیش از میلاد است .

ویژگی های اجمالی فرهنگ ژاپن:

جدا بودن از قاره ی آمریکا و آسیا ژاپنی ها را از تاخت و تاز بیگانه در امان نگه داشت.وضع اقلیمی و جزیره ای بودن ژاپن دراحوال و خلق و خوی اجتماعی و فردی مردم آن نیز موثر افتادو آنهاراخودگراساخته و در پذیرفتن آیین وفرهنگ از دنیای خارج فرصت گزینش برایشان باز گذاشته است چنان که می توانند فقط هنگام نیاز و به تناسب آن نیاز از فرهنگ و معنویت بیگانه بهره گیرند.در ادامه به بررسی ریشه های فکری مردم این سرزمین می پردازیم:

ریشه های فکری مردم ژاپن:

همانطور که عنوان شد نفوذ تفکرات بیگانه به ژاپن تغییرات زیادی را بر روی فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین به وجود آورد.تغییراتی که نمود واضح آنها را در هنرهای مردمان این سرزمین می بینیم. فلسفه ی ژاپنی ریشه های متنوعی دارد از آئین های کهن تا اعتقادات نوین بیگانه ای که به زیبایی در ترکیب با پایه های فکری اجتماع ژاپن به نوعی هماهنگی جالب توجه دست یافته اند. در اینجا به اجمال به مهمترین آنها می پردازیم:

  • فلسفه ی چین
  • اعتقادات کهن مردمان درقالب مذهب شینتو
  • آیین ذن

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 8
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 67 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *