دانلود پایان نامه موزه آیین زرتشت – معماری


دانلود پایان نامه موزه آیین زرتشت - معماری

دانلود پایان نامه موزه آیین زرتشت – معماری

طرح مسئله
آیین زرتشت آیین ملی باستانی ایرانیان می باشد ولی متاسفانه به دلیل شرایط خاص فرهنگی و بی توجهی این آیین کهن به دست فراموشی سپرده شده است و تنها در شهرهایی که آثار و بناهای از قوم آریایی و تمدنهای قدیمی و باستانی مانند هخامنشی به جا مانده است میتوان به این رسوم دست یافت و به ماهیت حقیقی آن پی برد. تهران پایتخت ایران است و بعلت پذیرا بودن توریست و سفرا و مهمانان سیاسی دیگر کشورها باید نماینده و مرکزی برای نمایاندن تاریخ و تمدن عظیم ایران باشد.
تاریخ هفت هزار ساله آریایی و ایرانی باید در غالب مرکزی که همه مشخصات را نشان دهد به معرض دید عموم و خواص قرار گیرد.
پس دو دلیل عمده برای طراحی موزه زرتشت به یاد آوردن آیین کهن ایران و نمایاندن آن در غالب گنجینه ای از آثار آن زمان و
فرهنگ و آیین و رساندن آن به معرض دید عموم در سراسر جهان می باشد.
فرضیات
طرح مورد نظر پاسخ به مشکلات مطرح شده می باشد. وجود یک موزه در موقعیت تهران به عنوان یک مرکز سیاسی و اقتصادی و تفریحی و فرهنگی مهم که عنوان پایتخت کشور را نیز با خود به همراه دارد برای نشان دادن آیین ایرانیان ضروری می باشد.
همجنین در موقعیت جغرافیایی منطقه ای این مکان که مورد نظر برای طراحی می باشد وجود موزه هنرهای معاصر در نزدیکی یک موزه ی فرهنگی کهن از لحاظ زیبایی شتاختی شهری و دید فرهنگی بسیار مناسب می باشد.
در پاسخ به مشکل دوم چون مهمانان و سفرا و رؤسای جمهور کشورهای دیگر به تهران آمده و به شهرهای باستانی ایران کمتر مسافرت می کنند مناسب است که این آثار در بعضی موارد به تهران آورده شده و به دید عموم گذاشته شود تا افرادی که امکان مسافرت به شهرهای دیگر ندارند در همین شهر با آیین باستانی خود آشنا شوند و یک منبعی جهت نشان دادن فرهنگ چند هزار ساله آریایی و ایرانی در تهران باشد.

چکیده:
رساله حاضر پژوهشی است در عرصه دانش معماری که به عنوان طراحی موزه آیین زرتشت با تاکید بر مقوله بازسازی و بازشناسی فرهنگ و تمدن کهن ایران سعی برآن شده است که با گذشته دیرین و سنن و تمدن گذشته خود پیوند برقرار کرده و بیش از پیش به گونه ای که همواره محیطی مقدس و آموزشی s فرهنگ شناسی بر تمام فعالیت های اجتماعی و تفریحی جمعیت بهره بردار حاکم گردد.
در طول این پروژه به بررسی کلی مطالعاتی در قالب شناخت تاریخی و محیطی اجتماعی و جغرافیایی و … محل قرار گیری بنا و بررسی دین و آیین زرتشت و شناخت عناصر معماری زرتشتیان و برنامه ریزی فیزیکی واستانداردهای موزه و… و در آخر نیز براساس دو قسمت قبل اقدام به طراحی موزه در قالب شناخت، سایت و روند طراحی موز ۵ و الهام از عناصر مذکورو ……….می پردازم۔ طرحی که تداعی کننده سنت دیرین ایرانیان و آیین مقدس گذشتگان مان خواهد بود و فرهنگ و هنر ایرانیان را به دنیا معرفی خواهد کرد

فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 114
حجم: 7.15 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *