چگونه می توان اختلالات دیکته نویسی را در کودکان درمان نمود؟


چگونه می توان اختلالات دیکته نویسی را در کودکان درمان نمود ؟

چگونه می توان اختلالات دیکته نویسی را در کودکان درمان نمود؟ 

چکیده:

اینجانب ——– دارای 19 سال سابقه ی تدریس و مدرک تحصیلی لیسانس و آموزگار پایه پنجم در سال تحصیلی 92- 91  می باشم. معلمی که آرزو دارد که تمام شاگردانش شهروندی متدین و انسانی فداکار و موفق بارآیند که در سال های آتی خدمت گزار جامعه باشند و برای هم نوعان خود دلسوز و مهربان باشند و شعر سعدی که می گوید: بنی آدم اعضای یکدیگرند را فراموش نکنند و به عملشان جامه عمل بپوشانند انشاءالله.

مقدمه:

شمار دانش آموزانی که دچار برخی از مشکلات رفتاری یا تحصیلی یا ضعف در درس املاء هستند فراوانند. و معلم یا والدین غالباً برای مشکل از روش های قدیمی مثل پنج بار نوشتن از روی کلمه و غیره استفاده می کنند که کار درستی نیست و علاوه بر صرف انرژی موجب ناامیدی و سرخوردگی و عصبانیت والدین و بی علاقگی دانش آموزان شده و نهایتاً افت تحصیلی را به دنبال دارد.

البته آموزش و پرورش در ابتدای ورود به مدرسه، کودکان را برای تشخیص میزان آمادگی ورود به دبستان مورد آزمون و ارزشیابی قرار می دهد اما اختلالات یادگیری در این آزمون مورد توجه قرار نمی گیرد.

بیان مسأله:

چرا فاطمه در درس املاء (دیکته) ضعیف است؟

اهمیت و ضرورت تحقیق:

دیدن نمره ی املای فاطمه برایم خیلی ناراحت کننده در اول سال و وقتی دیدم او در نوشتن دیکته مشکل دارد و دیدن قیافه نگران و درهم رفته او برایم خیلی بحث برانگیز بود او را به گوشه ای از مدرسه بردم و پرسیدم چرا در درس املاء ضعیف هستی؟ جواب داد از اول ابتدایی در درس املاء ضعیف بودم و هر چقدر هم از روی آنها می نویسم بازهم یادم می رود. از او پرسیدن شاید در خانه موقع نوشتن مشق و خواندن فارسی تمرکز کافی نداری؟ و یا شاید مشکلات دیگر . . .

این فایل ورد در 12 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *