دانلود ارزیابی کیفیت و عوامل موثر بر آن در حسابداری


چکیده:

تحقیق در مورد کیفیت حسابرسی و عوامل موثر بر آن همواره از موضوعات مورد توجه محققان بوده است. یکی از عوامل مهمی که بر کیفیت حسابرسی، تاثیرگذار شناخته شده است‌، اندازه موسسه حسابرسی می باشد. در این تحقیق بمنظور بررسی این رابطه از تعریف های عملیاتی متفاوتی برای اندازه موسسه حسابرسی و کیفیت حسابرسی استفاده شده است.

با توجه به اینکه دنیای تجاری و حرفه ای دستخوش تحولات بسیاری شده است. یکی از دلایل این تحولات جهانی شدن اقتصاد می باشد. جهانی شدن نه تنها به تجارت ، بلکه به حرفه های مختلف نیز تسری یافته است. در نتیجه، تقاضا برای دقت نظر بیشتر نسبت به نتیجه کارهای حرفه ای رو به افزایش است. درچنین محیطی که تغییرات به سرعت انجام می شود و تحولات درهر مکانی محسوس و با زندگی بشر عجین شده است، کیفیت پیش شرط ورود به اقتصاد جهانی است. لذا بالا بردن مداوم کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده از ضروریات به شمار می رود.

کلمه های کلیدی:  کیفیت – حسابرسی – حسابرس – استفاده کننده – حسابداری – محصول

فهرست

مقدمه. 1

عکس‌العملها نسبت به کیفیت حسابرسی.. 3

درک کیفیت حسابرسی.. 3

عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی.. 7

نقش استانداردهای حسابرسی در کیفیت حسابرسی.. 10

نتیجه‌گیری.. 14

پانوشتها: 15

منابع: 15

مقدمه
اتفاقهای جهانی از جمله بحرانهای اقتصادی منجر به پررنگ‌ترشدن نقش اساسی گزارشهای مالی قابل اعتماد و باکیفیت شده است. این اتفاقهای همچنین نشانگر اهمیت کیفیت حسابرسی در دیگر جنبه‌ها و زمینه‌های گزارشگری مالی است. دستیابی به کیفیت گزارشگری مالی منوط به صحت و درستی هر یک از حلقه‌های  زنجیره گزارشگری مالی است.

یکی از این حلقه‌ها که نقش عمده‌ای را در حمایت از کیفیت گزارشگری مالی در سرتاسر دنیا چه در زمینه بازار سرمایه بخش عمومی وچه بخش خصوصی ایفا می‌کند، حسابرسی مستقل است. حسابرسی مستقل، بخش مهم نظارت و بازرسی زیربنایی سازمانی و یک فعالیت مهم مبتنی بر منافع عمومی است که اطمینان می‌بخشد اطلاعات موجود در گزارشهای مالی به‌طور منصفانه و صحیح ارائه شده است. از دیدگاه تئوری نمایندگی، این موضوع نقش مهمی را در کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و کاستن مسائل نمایندگی بین مدیریت و مالکین و همچنین سهامداران اکثریت و اقلیت بازی می‌کند (Jensen & Mcling, 1976). بنابراین کیفیت حسابرسی مهمترین موضوع برای تدوین‌کنندگان استانداردهای حسابرسی محسوب می‌شود.

تدوین‌کنندگان استانداردهای حسابرسی بی‌د‌رنگ به‌منظور تقویت کیفیت حسابرسی به تدوین استانداردهای حسابرسی و استانداردهای کنترل کیفیت می‌پردازند. این استانداردها پایه و اساسی به منظور حمایت از حسابرسی  با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند. به هر حال این نکته حائز اهمیت است که عوامل موثر دیگر، همچون بینش استفاده کنندگان، مهارت و صلاحیت حسابرسان، فعالیتهای دیگران در زنجیره گزارشگری مالی، قوانین و مقررات و محیط کسب‌وکار نیز نقش بسزایی بر کیفیت حسابرسی دارند. کیفیت حسابرسی طی فرایند شناسایی و اجرای فعالیتهای مورد نیاز جهت دسترسی به اهداف کیفیت فراهم می‌آید که بهبود آن مستلزم رویکردی منظم است.

این فایل ورد در 18 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *