دانلود تحقیق نظام جمع و جنگ افزار شناسی


نظام جمع و جنگ افزار شناسی
در اسلام علاوه بر دستورها و تمرین های نظامی که از راست به چپ بوده است، هنگام اقامه ی نماز نیز پیامبر ( ص) نحوه صف بستن در جماعات را همیشه از راست تمرین می داده اند. این رعایت موجب می شد که هر فرد هنگام ورود ، به اولین جای خالی در سمت راست خود برود. این عمل باعث می شود که از رشد روحیه تفاخر طلبی ، تک روی یا موقعیت طلبی جلوگیری شود. اسلام به همه آموزش می داد که همه آحاد مردم مانند دانه های شانه با هم برابرند و در برابر قانون باید یکسان رفتار کنند.

اهمیت نظم در زندگی:
نظم در آفرینش:
آنچه در زمین و آسمان هاست به اذن خدا و قانون نظم پا بر جامانده است. خدایی که کهکشان ها ، جهان و زمین و کوه های سر به فلک کشیده اش را آفرید ، برای انسانی که برترینش خواند ، برای هدایت و توجه دادن به قدرتش در قرآن ، بزرگ ترین و کامل ترین کلام وحی ، سوره ای به نام کوچک ترین خود ( مورچه ) نازل کرد ه است. انسان ذی شعور را به تماشای خلقت و راز های پنهان این موجود فرا می خواند.

انسان موجودی است اجتماعی، یعنی نه به تنهایی می تواند زندگی کند. او همیشه باید در کنار انسانهای دیگر زندگی می کند تا بتواند زندگی خوبی داشته باشد. هر کسی باید کار خودش را به موقع و درست انجام دهد تا چرخ روزگار بچرخد. یکی از چیزهایی که برای جامعه انسانی لازم است، وجود نظم و قاعده در کارهاست. بی نظمی کار اجتماع را مختل می سازد.

همه موارد حکایت از آن دارد که در کارهای اجتماعی و زندگی فردی «نظم» نقش عمده و تعیین کننده ای دارد. حضرت علی علیه السلام در آخرین وصیتانمه خویش، بیش از هر چیز مردم را به رعایت نظم در کارها سفارش کرده اند.

خداوند بزرگ وجود نظم در نظام آفرینش را مسئله مهمی به حساب آورده و در جای جای قرآن کریم مردم را به تفکر در نظم نظام آفرینش دعوت کرده است، تا از این راه، به وجود خداوند آگاه و متعال پی ببرند.

«اگر نظم نباشد، کارها در هم می ریزد و حتی ان کسی که میل دارد به موقع کار خودش را درست و کامل انجام دهد، توانایی این کار را نخواهد داشت» رانندگی نظم و قاعده و قانونی دارد، اگر چراغ راهنمایی در سر چهار راه ها نباشد، یا اگر مردم قاعده و نظم از دست راست حرکت کردن را رعایت نکنند، آیا رانندگی کردن ممکن است.

در هر جامعه ای که نظم و قاعده و قانون حاکمیت داشته باشد. مردم بهتر تکلیف خودشان را می دانند و زودتر به مقصد می رسند. یکی از جاهایی که اصلاً بدون نظم کارهای از پیش نمی رود جبهه جنگ است. به همین دلیل «نظم» از عمده ترین مسائلی است که در آموزش نیروهای مسلح روی آن تأکید می شود.

نظم در نیروهای مسلح :
در نیروهای مسلح، برای بالابردن هماهنگی فرد یا گروه و هم چنین برای افزایش کارآیی نظامیان و تنظیم حرکات آنان و نیز برای فرمانبرداری عمومی از فرماندهان، «نظام جمع» آموخته می شود.
در اینجا چند هدف برای نظام جمع می آوریم. شما می توانید اهداف دیگر آموزش نظام جمع را با مشورت معلم و همکلاسهایتان بدست آورید و به این سه مورد اضافه کنید: هدف از آموزش نظام جمع این است:

– افراد قدرت کنترل و هماهنگی اندام و اعضا و حتی حواس خود را بدست آورند. – اطاعت دقیق و آگاهانه از فرماندهان را بیاموزند تا به هنگام دفاع ، کارآیی بیشتری داشته باشند.

 

فهرست مطالب

نظام جمع و جنگ افزار شناسی

اهمیت نظم در زندگی

نظم در آفرینش

نظم در نیروهای مسلح

آیا می دانید که

قوانین نظام جمع و روش اجرای آن

پیدایس سلاحهای سرد

پیدایش سلاحهای گرم

سلاحهای سنگین

چرا از مین استفاده می شود

مین ضد تانک

بمب هیدروژن

پرسش

این فایل ورد در 15 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *