دانلود استفاده استراتژیک توسعه عملکرد کیفیت(QFD) در صنعت ساخت


مقدمه

قابلیت بقاء طولانی مدت یک سازمان ، به طور گسترده ای بسته به این دارد که چگونه اثربخشی سازمان ، منابعش را برای ارضا سهامدارانش مطلوب می سازد . برای عملیات سازمانها در صنعت ساخت ، یکی از ممتازترین ذی نفعان ، ارباب رجوع ها هستند ](استفاده کنندگان نهایی یا مشتریان بسته به نوع پروژه دارند ) بنابراین در باقی مقاله ، ارباب رجوع ، مشتری و استفاده کننده به شکل مترادف استفاده خواهند شد [  . ارضا نیازها و انتظارات منتهای اهمیت برای شرکتهاست چون کیفیت در چشمان مشاهده کننده است و هر چیزی که آنها تقاضا دارند و از محصول / پروژه انتظار دارند . مشخصات کیفی یک نهاد را تعریف می کند . ماهیت منحصر به فرد صنعت ، درک نیازها و انتظارات مشتری را به مشکلی دقیق ، برای هر پروژه ای لازم و ضروری کرده تا سطح رضایتمندی آنها افزایش یابد .

QFDو مزایای اصلی آن

بعنوان یکی از ابزارهای کیفی است که به عنوان یک روش است برای توسعه طراحی کیفی که بر رضایت مشتری و سپس تبدیل تقاضاهای مشتری به اهداف طراحی و نکات اصلی تضمینی کیفیت که در طول فاز پیشبینی استفاده می شدند ، هدفگذاری شده توسعه عملکرد کیفیت یک ابزار برنامه ریزی ساختار یافته و بسیار مؤثر برای برخورد سیستماتیک تر با تقاضای مشتری است و تعریف میکند که ، آنها صراحتاً چه چیز را می خواهند ، تا در اولین دفعه این امر تحقق یابد.

شامل:

جمع کردن دقیق نیازها و انتظارات مشتری

برنامه ریزی بهتر

تقویت ارتباطات و توافق نظر

کاهش عدم اطمینان

کاربرد QFD  در بازنگری ادبیات ساخت

به کارگیری QFD   قبل از مرحله طراحی

مطالعه موردی

اهداف اجرای QFD

تعیین گروه هدف

یافته های مطالعه موردی

محدودیتهاو قیدوبندهای QFD

محدودیتهای جهانی

محدودیتهای ویژه

توصیه ها برای محدودیتهای جهانی

عوامل بحرانی موفقیت برای به کارگیری توسعه عملکرد کیفیت

نتیجه گیری

این فایل پاورپوینت در 19 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *