دانلود ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تکنولوژی ژئوتیوب


دانلود ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تکنولوژی ژئوتیوب

چکیده‌
 – با توجه به رشد روز افزون استفاده از ژئوسنتتیکها در مهندسی عمران – ژئوتکنیک  از یک طرف وعدم وجود اطلاعات مناسب در مورد استفاده از ژئوسیستمها از طرف دیگر، این مقاله به شناخت و معرفی ژئوتکستایلها / ژئوسنتتیک های مورد استفاده در مهندسی هیدرولیک و مهندسی سواحل اختصاص داده شده است. اهداف این پژوهش شامل مروری بر استفاده از ژئوتیوبها در انواع ژئوسیستمها با کاربرد در مهندسی هیدرولیک ومهندسی سواحل می شود.
داده های مرتبط با مطالعات موردی مختلف و اطلاعات حاصل از پروژه هایی که ژئوتکستایل ها و ژئوسیستمها در آنها نصب شده اند، ارائه شده است. به منظور دستیابی به این اهداف، منابع مختلف مرور گردیده، اطلاعات آنها در این زمینه خاص مورد توجه قرار گرفته و گردآوری شده است. همچنین این گزارش شامل معرفی چندین پروژه با استفاده از ژئوسیستمها با کاربرد در مهندسی سواحل و رودخانه ها می باشد. توجیه اقتصادی یکی از دلایل توسعه روزافزون استفاده از ژئوتیوبهاست اگرچه کمبود و یا عدم دسترسی به منابع سنگ و بتن در نواحی خاص جغرافیایی یکی از دلایل فنی برای توجیه استفاده از این محصولات نیز هست. در کل کاربرد موفقیت آمیز این محصولات در سایر نقاط جهان می تواند راهگشای استفاده بهینه آنها در ایران نیز باشد.

کلید واژه:

ژئو تیوب

ژئوسینتتیک

احیای مناطق ساحلی

حفاظت سواحل

مقدمه:
انواع مختلفی از سیستمها و سازه ها بطور سنتی در مهندسی هیدرولیک و ساحل استفاده می شوند، از سیستمهای سنگی/بتنی تا گابیونها، مصالح و مواد زباله (خاکستر و لجن) و غیره در ساخت سیستمهای هیدرولیک و دریایی بکار می روند. روش سنتی اجرای پروژه های ساحلی و رودخانه ای و سازه های مرتبط دارای هزینه های ساخت سنگین می باشد.در سالهای اخیرعلاقه روزافزونی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به کاهش هزینه و روشهای مدرن مهندسی بوجود آمده است. همچنین کمبود منابع سنگ در نواحی خاص جغرافیایی و یا عدم صرفه اقتصادی می تواند یکی از دلایل توجه به سایر مصالح و سیستمهای جدید از قبیل ژئوتکستایلها/ژئوسنتتیکها، ژئوتکستایلهای طبیعی باشد.
امروزه ژئوسنتتیک ها عرصه مهندسی ژئوتکنیک را دگرگون کرده اند تا حدی که انجام بسیاری از پروژه های مهندسی ژئوتکنیک بدون استفاده از ژئوسنتتیکها امکان پذیر نیست، این محصولات تا به حال بطور عمده برای مقاصد زهکشی، تسلیح خاکریزها، کاهش نشست، کنترل فرسایش و جداسازی (برای مثال در تاسیسات نگهداری مواد/ زباله های خطرناک) بکار رفته اند ]1 [‌.
این پژوهش به بررسی کاربرد های جدیدی از این مواد در سطح بین المللی به صورت ساخت دیواره های محافظ و احیای مناطق ساحلی و همچنین استحصال زمین از دریا می پردازد.
فهرست مطالب
چکیده‌1
کلید واژه1
1-مقدمه:1
2-مرور مختصری بر ژئوسیستمها و کاربرد آنها2

3-توصیف سیستم و روش نصب ژئوتیوب:3
4-نتیجه گیری:5
مراجع:6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *