دانلود پاورپوینت رفتار سازمانی


فصل اول کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان

مقدمه
همه افراد را می توان دانشجوی علوم رفتاری به شمار آورد. آدمی از آغاز زندگی، فعالیتها و اعمال دیگران را مشاهده می کند و می کوشد آنچه را که می بیند تفسیر نماید.
مطالعه نظام یافته رفتار به بهبود توانایی تشریح و پیش بینی و همچنبن هدایت، کنترل و تغییر رفتار می انجامد و نیز از روابط میان رفتارها و واقعیتهای مهم پرده برداشته، مبنایی را برای پیش بینی دقیق رفتار فراهم می کند. در روش نظام یافته رفتار، اعتقاد به تصادفی بودن رفتار معنی ندارد، بلکه رفتار هر فرد در جهت نیل به هدفی است که آن را برای خود سودمند می پندارد.

بدون شک افراد با هم متفاوتند؛ بنابراین حتی اگر در شرایط مشابه قرار گیرند، یکسان عمل نخواهند کرد. البته رفتار انسانها ویژگیها، علل و عوامل مشابهی دارد.این ویژگیها از آن جهت اهمیت دارند که پیش بینی را امکان پذیر می سازند. به این ترتیب، رفتار قابل پیش بینی و مطالعه نظام یافته آن میسر می گردد.
منظور از مطالعه نظام یافته این است که باید روابط میان پدیده ها را مشاهده کرد و پس از درک روابط علی و معلولی نتیجه گیری های خود را بر پایه ی شواهد علمی قرار داد.
از آنجا که روز به روز سازمانها و محیط پیچیده تر می شوند، یک نظریه نمی تواند به تمام پرسشهای ممکن درباره چرایی رفتار افراد در سازمان پاسخ قطعی دهد. سبکی که نظریه پردازان بر اساس آن رفتار سازمانی را تشریح کرده اند به طور عمده در قرن بیستم رشد کرد و بی گمان رشد آن نیز ادامه خواهد داشت.

این فایل پاورپوینت در 11 صفحه به خدمتتون ارئه میشود


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *