دانلود رایگان فایل معرفی روستای کنگ از توابع بخش شهرستان مشهد


موقعیت و تاریخچه
روستای کنگ از توابع بخش شهرستان مشهد با مختصات جغرافیایی ۵۹ درجه و ۱۳ دقیقه طول شرقی و ۳۶ درجه و ۱۹ دقیقه شمالی در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. روستای کوهستانی کنگ در دامنه جنوبی رشته کوههای بینالود قرار دارد. کوه روخی در شمال و کوه تیغ میان در جنوب غربی روستا واقع شده اند و رود خانه های نروی و دیوار از جنوب شرقی روستا عبور می کنند . روستای کنگ از سطح دریا ۱۷۰۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن معتدل کوهستانی است . کنگ یکی از روستاهای زیبا و ییلاقی شاندیز است که به شکل پلکانی د ر دامنه کوه بینالود استقرار یافته است . قدمت این روستا به پیش ا ز اسلام مربوط است گورستان قدیمی روستا ، مسجد ، تکیه ها و رباط شاه عباسی از تاریخ کهن ان حکایت دارد .

در سفر نامه چالز ادوارد در مرد این روستا آمده است :
از جا غرق از تپه ها عبور کردیم به کنگ رسیدیم این دهکده نزدیک ۹ میل د ر شمال غرب جا غرق واقع شده است ۲۰۰ خانوار د ران زندگی می کنند. ارتفاع دهکده ۱۶۰۵ متر بود در باغ سیب اردو زدیم این ناحیه تقریبا خشک ترین قطعه ا ز مسیرمان را تشکیل می داد . جا غرق هوای بسیار مرطوب یداشت دست به هر چیزی می زدیم خیس بود.
مردم روستای کنگ به زبان فارسی و با لهجه محلی سخن می گویند مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند

[download id=”74719″]

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *