دانلود رایگان پروژه درس روستا – روستای افجه لواسان


دانلود رایگان پروژه درس روستا - روستای افجه لواسان

دانلود رایگان پروژه درس روستا – روستای افجه لواسان

افجه (به دیلمی: اوجه) یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است. افچه که مرکز دهستان لواسان کوچک است، روستایی بزرگ و آباد و در فاصله پنج کیلومتری از شمال خاور شهر لواسان مرکز بخش لواسانات واقع گشته و ناحیه‌ای کوهستانی و سردسیر است. آب افچه از رودخانه و چشمه ساران تامین می‌گردد. افچه ۴۴ هکتار باغ و قلمستان و ۲۸ هکتار کشتزار گندم و جو دارد، محصولش گندم و جو و بن‌شن و عسل و میوه‌اش سیب و گیلاس و آلبالو است. شغل مردمش کشاورزی و گله‌داری است و ۲۲۰۰ گوسفند و بز در افچه نگهداری می‌شود. اهالی محلی افجه در دشت لار کوچک (قُلقُلَک) و دشت لار بزرگ (مَرغسر) حق چرا دارند و از دیرباز تا کنون در آن پهنه وسیع به دامداری می‌پردازند

صاحب طرائق که به سال ۱۳۱۵ قمری از آنجا دیدن کرده در باب آن چنین نوشته:

«افچه جای بسیار باصفا و خوبی است، باغات زیاد و آبشارهای بسیار دارد، در واقع پایتخت لواسان کوچک است، به قدر لزوم دکاکین هم دارد… جوراب بافی در آنجا کسب معتبری است… از جمله عمارات خوب افچه قصر رفیع و بنای منیع مرحوم میرزا آقاخان صدر اعظم نوری است اگرچه محتاج مرمت است.»

 جمعیت

براساس سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۸۵ نفر (۱۸۶خانوار) بوده‌است.

زبان

دیلمی زبان رایج در روستای افجه است.

مشاهیر

از شخصیت‌های مشهور افجه باید از سید جمال الدین افجه‌ای از مشروطه خواهان بنام ایران یاد کرد. همچنین دو فرزند وی سید مهدی افجه‌ای و سید محمد هادی افجه‌ای از دانشمندان زمان خویش بوده‌اند. و نیز علامه میرزا آقا افجه‌ای از شاگردان ملا حسینقلی همدانی از مشاهیر شخصیت‌های افجه است.

جاذبه های طبیعی

دشت هویج که به زبان محلی آن را گرچال یا گهچال یا گیاه چال می‌نامند که هر یک نسبت به وجه تسمیه تفسیری خاص خود را دارد، یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افچه است که در بالادست مرکز روستا قرار دارد. برای رسیدن به دشت هویج از تهران ۲ مسیر پیش روی قرار دارد؛ اولی یک جاده آسفالته ۵ کیلومتری است که با عبور از جاده لشگرک ما را به شهر لواسان و در نهایت افچه و دشت هویج می‌رساند. راه دوم نیز ۸ کیلومتر مسافت دارد و به طرف شمال شرقی می‌رود. به دلیل کوهستانی بودن منطقه، رسیدن به دشت هویج در تابستان حدود یک ساعت و نیم و در زمستان به بیش از ۲ ساعت زمان نیاز دارد که ممکن است در فصل سرما گردشگران را با دردسرهایی روبه رو کند. اغلب مسافرانی که به دشت هویج سفر می‌کنند، گشتی در مزارع و باغ‌های آن زده و چند ساعتی را با طبیعت بکر این منطقه سپری می‌کنند.

همچنین این فایل ارزشمند مطالعات رو صد در صد بهتون پیشنهاد میکنم

دانلود پروژه روستای افجه – مطالعات تکمیلی – درس روستا

 

دانلود رایگان فایل پی دی اف اول – فایل رایگان معرفی روستا افجه

فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 68
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 4 مگابایت

دانلود رایگان فایل پی دی اف دوم – فایل رایگان معرفی روستا افجه

فرمت فایل: Pdf
تعداد صفحات: 73
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 15 مگابایت

  پسورد هر دو پی دی اف در داخل فایل زیپ درج شده است.

4 نظر

  1. برای فایل روستای افجه رمزهای عبوری کار نمیکنه

  2. سلام
    میشه رمزارو بنویسید؟من فایلو قسمت تکست رو باز کردم ی آدرس تل بود
    و زیرش نوشته بود saeedsun.ir همینو زدم ب عنوان رمز گفت اشتباه

    • کارمند محتوی گذار 4

      رمز رو از توی فایل کپی کنید. و پیس کنید. چون‌رمز به کوچک و‌بزرگ بودن حروف حساس هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *