دانلود پروژه روستا 1 – روستای انجم آباد رباط کریم – استان تهران


دانلود پروژه روستا 1 – روستای انجم آباد رباط کریم – استان تهران

اطلاعات جغرافیایی کتابخانه ای

روستای انجم آباد در دهستان منجیل آباد از بخش مرکزی شهرستان رباط کریم در استان تهران و در طول جغرافیایی 51 درجه و یک دقیقه و عرض جغرافیایی 35 درجه و 33 دقیقه در ارتفاع 1080 متر از سطح دریا قرار گرفته است.

روستای انجم آباد در 3 کیلومتری شمال باختری شهرستان رباط کریم قرار دارد.  که از شمال به روستاهای اصیل آباد و سقر چین شهرستان شهریار از جنوب به روستای آغچه کند و شهر آباد از شرق به روستای ینگجه، و از غرب هم به اراضی آغچه کند محدود می شود. فاصله روستا تا مرکز دهستان (منجیل آباد) حدود 5/1 کیلومتر تا شهر رباط کریم یک کیلومتر و تا شهر تهران حدود 13 کیلومتر می باشد.

اطلاعات جغرافیایی میدانی

روستای انجم اباد حدودا در5کیلومتری شهرستان شهریار و 5کیلومتری رباط کریم قرار داشت.

اطلاعات تاریخی کتابخانه ای

زمان شکل گیری و علت شکل گیری در شعاع 5 کیلومتری بافت فعلی روستا، 5 روستای کوچک بصورت آبادی متفرق بنامهای قشلاق، موسی آباد، سعید آباد، الویس، ورنگرز وجود داشته که مالکیت آنها در دست شخصی بنام حمد ا… مستوفی بوده است. کمی بعد با تصمیم وی آبادیهای ذکر شده در محل فعلی تجمع شده و روستای فعلی را بوجود آورده اند.از آنجا که در انتخاب محل ریش سفیدان و نمایندگان 5 روستا به اتفاق هم تصمیم گیری و انجم آباد متداول گشته است. وجود منابع آب غنی (2 رشته قنات و نهرهای متعدد) در شکل گیری روستا دخالت اساسی داشته است.درتشکیل هسته اولیه روستا اقوام بختیاری و شاهسونها نقش داشته اند و 60 سال بعد عده ای از شیراز وکاشان به منظور اشتغال در فعالیت های کشاورزی به این روستا نقل مکان کرده اند.

اطلاعات تاریخی میدانی

در زمان قدیم قلعه ای در این روستا وجود داشته که شخصی بنام حمد..مستوفی در ان زندگی میکرد که بعد به مرور زمان در اطراف این قلعه خانه هایی ساخته شد که این قسمت مرکز محله شد و روستای انجم اباد شکل گرفت. در حال حاضر از این قلعه چیزی باقی نمانده است.

اطلاعات جمعیتی، آماری

کتابخانه ای

از جمعیت سرشماری شده 2526 مرد و 2391 نفر زن می باشد. بر اساس سرشماری داخلی روستا که در سال 1392 توسط دهیاری روستا انجام شده است ، جمعیت روستا به 10000 نفر  افزایش یافته است. سکنه بومی روستا فارس هستند. این روستا دارای جمعیت مهاجر به ویژه از استانهای همدان، آذربایجانهای شرقی و غربی (شمال غرب کشور) و شماری از اتباع بیگانه (افغانی) می باشد. روستا علاوه بر مهاجر پذیری به صورت موقت مهاجر فرستی نیز دارد اکثر افرادی که از این روستا به شهرهای اطراف مهاجرت می کنند جهت انجام فعالیت های اقتصادی و بصورت موقت در طول شبانه روز مهاجرت می نمایند.

 

شامل جدول swot روستا

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش) (39 صفحه اطلاعات روستا ) + 21 صفحه فایل ورد شامل عکس از روستا
تعداد صفحات: 60
حجم: 29.9 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *