دانلود پاورپوینت نمای آلومینیوم کامپوزیت


آلومینیوم کامپوزیت پانل 

žاز ترکیب چند لایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست آمده است. دو صفحه آلومینیوم روکش شده، سطح هسته پلی اتیلنی آنرا پوشانده اند. چسباندن این سطوح آلومینیومی به هسته، توسط فرآیند های شیمیایی و مکانیکی صورت می گیرد به طوریکه در مقابل ورقه شدن به شدت مقاومت می کند.

ساختار پانل

آلومینیوم کامپوزیت پانل از پلی تایلن با چگالی کم و بدون مسمومیت که به صورت هسته بین دو ورق آلومینیومی با عیار بالا قرار گرفته، با تکنولوژی ترکیب پی در پی تشکیل شده است. این نوع ورق کامپوزیت آلومینیومی به دلیل بازدهی و مقاومت بالایش در برابر آتش، مقاومت در برابر اسید و همین طور مواد قلیایی، امروزه به صورت گسترده به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح در نمای ساختمانی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

کامپوزیت‌ها یا چندسازه‌های مصنوعی

از اولین کامپوزیت‌ها یا همان چندسازه‌های ساخت بشر می‌توان به کاه گل اشاره کرد. قایق‌هایی که سرخ‌پوست‌ها با قیر و بامبو می‌ساختند و تنورهایی که از گل ، پودر شیشه و پشم بز ساخته می‌شدند و در نواحی مختلف کشورمان یافت شده است، از کامپوزیت‌های نخستین هستند. بسیاری از نیازهای صنعتی صنایعی مانند صنایع فضایی ، راکتورسازی ، الکترونیکی و غیره نمی‌تواند با استفاده از مواد معمولی شناخته شده ، برآورده شود.

اما قسمتی از آن نیازها ، می‌تواند با استفاده از چندسازه‌ها یا کامپوزیت‌ها برآورده گردد. چندسازه‌ها به موادی گفته می‌شود که از مخلوطی از دو یا چند عنصر ساخته شده باشند.