or

دانلود پاورپوینت معماری و طبیعت تقلید یا الگوبرداری ؟

Ydima.ir- ثبت رایگان آگهی کاری و نیازمندی ها در اینترنت

خرید آنلاین انواع بیمه نامه های بیمه ایران از نمایندگی رباط کریم عسگری کد 33237 با ارسال رایگان

dl-doc.ir - فروش پروژه ،مقاله،پایان نامه و پروپوزال

دانلود پاورپوینت معماری و طبیعت تقلید یا الگوبرداری ؟

دانلود پاورپوینت معماری و طبیعت تقلید یا الگوبرداری ؟

فصل اول : کلیات تحقیق

سوالات تحقیق

1-پتانسیلهای نهفته طبیعت کدامند؟

2- چگونه ارگانیسم های زنده همچون موریانه ها ، زنبورها ، لاروها ، سمورهای آبی و هزاران گونه دیگر از چنین دانش درونی در نحوه ساخت سازه هایی با چنین قدرت تخیل ، دقت و مهارت فنی برخوردارند ؟

3-آیا معماری وطبیعت در کنار هم هستند یا در مقابل هم ؟

4-آیا تقلید کورکورانه از طبیعت ما را به اهداف والای طبیعت می رساند یا باید تقلید از طبیعت را در باطن و درون آن جست ؟

5- شیوه های صحیح الگوبرداری از طبیعت کدامند؟

6- چگونه میتوان با الگوبرداری از طبیعت بناها و مجموعه هایی همساز با طبیعت طراحی کرد ؟

محققین و نتایج آنها در سه دسته زیر تقسیم بندی می شود :

1-انظریه پردازانی که قیاس های میان فرم های معماری و نمونه های طبیعی انجام داده اند “پائولو پورتوگی” در کتاب “طبیعت و معماری” و “جورج هرسی” در کتاب “انگیزه جاویدان” ، به این قیاس ها پرداخته اند.

2-نظریه پردازانی که به طور گسترده معماری و طبیعت را بررسی می کنند ، نه صرفا الگوهای طبیعی را . توجه به معماری بومی ، ساخت و ساز بدون تخریب طبیعت و ایجاد ارتباط متقابل میان معماری و طبیعت مد نظر این گروه می باشد .” آلدو وان ایک” و” موریس اسمیت” ، معتقدند : « بهترین معماری ، معماری است که با تمام ویژگیهای محیطی که از آن برخاسته اند ، از جمله فرهنگ آن سرزمین مطابقت داشته باشد .» آنها به اسطوره ها ، فرهنگ ، تکنولوژی و … اشاره دارند .

3-محققینی چون” برونو زوی” ، “پیتر کالینز” و “فیلیپ استدمن” می باشند که بر روی قیاسهای میان طبیعت و معماری و یا قیاسهای زیست شناسانه معماری کار کرده اند .

فصل دوم : ادبیات موضوع

هندسه طبیعت

طبیعت با حداقل تعداد اجزا می تواند حداکثر تنوع را به وجود آورد

هندسه منظم (ذاتی )

این اصول ثابتند و کثرت ناپذیر. از آنجا که در ذات اشیا به صورت بالقوه و استعداد درونی گرایش به این اشکال وجود دارد

دانه های برف

لانه زنبور

حبابهای صابون

هندسه آزاد(هندسه تطابقی) نیروهای درونی تمایل به هندسه و شکل خاصی دارند ، اما نیروهای بیرونی (محیطی ) سبب می شوند ،شکل بر اساس اصل انطباق با محیط به هندسه خاص خود دست یابد.

تنوع و کثرت آدمها

 

 

فهرست مطالب ارزشمند این پاورپوینت:

فصل اول :

کلیات تحقیق

1-1 ) مقدمه

2-1) اهداف تحقیق

3-1 ) ضرورت تحقیق

4-1 ) سوالات تحقیق

5-1 ) روش تحقیق

6-1 ) پیشینه تحقیق

7-1 )  نتیجه گیری کلیات تحقیق

فصل دوم :

ادبیات موضوع

1-2 ) طبیعت و سطوح مختلف آن

1-1-2 ) هندسه طبیعت

2-1-2 ) هندسه منظم (ذاتی )

3-1-2 )هندسه آزاد(هندسه تطابقی)

2-2 ) نگرش سیستمی به طبیعت

3-2 )طبیعت و سنت

4-2 )طبیعت و هنر مهندسی آن

5-2 ) طبیعت و تطبیق فرم با آن

6-2 ) اقتصاد طبیعت

7-2 )قیاسهای زیست شناسانه معماری

8-2 )نظریه فرکتال و آشفتگی در طبیعت و معماری.

1-8-2 ) آشفتگی و فراکتال

2-8-2 )نظریه آشفتگی

3-8-2 ) هندسه فراکتال

4-8-2 ) هندسه های رشد یابنده

5-8-2 ) هندسه اجزاء

9-2 )معماری و فراکتال

1-9-2 )فراکتال و معماری سنتی

2-9-2 ) فراکتال در معماری و شهرسازی مدرن

10-2 ) نتیجه گیری

فصل سوم :

 انسان ، طبیعت و معماری

1-3 ) مقدمه ای بر ارتباط انسان ، طبیعت ومعماری

2-3 ) رابطه انسان ، طبیعت و معماری در مکاتب معماری

1-2-3 ) ارتباط سامانه ای پیوسته ( ارگانیک )

2-2-3 ) الگوهای تاریخی مواجهه انسان با طبیعت

3-2-3 )رویکردهای گوناگون در باره رابطه انسان ، طبیعت و معماری بر پایه جهان بینی های گوناگون

3-3 ) الگوواره ارتباط با طبیعت در طول تاریخ

1-3-3 ) دوران باستان ، بین النهرین (2500 سال قبل از میلاد)

2-3-3 ) دوران باستان ، مصر (2500 سال قبل از میلاد)

3-3-3 ) دوران باستان، یونان (از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن چهارم)

4-3-3 ) دوران باستان ، روم (از اواخر قرن چهارم قبل از میلاد تا قرن پنجم بعد از میلاد)

5-3-3 )دوران باستان ، ایران (از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن هفتم بعد از میلاد)

6-3-3 )قرن های میانی (از قرن پنجم تا قرن پانزدهم میلادی)

7-3-3 )باغ‌های اندرونی خلفای بنی‌امیه در اندلس(از قرن هشتم تا قرن پانزدهم میلادی)

8-3-3 )دوران انسانگرایی (از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم )

9-3-3 )دوره باروک  (قرن هفدهم)

10-3-3 )نقش فرانسه در تکامل طراحی منظر قرن هفدهم

11-3-3 ) عصر روشنگرائی (قرن هجدهم

12-3-3 ) باغ‌های منظره‌ای در انگلستان  (قرن هجدهم

13-3-3 ) باغسازی شرقی ( چین )

4-3 ) نتیجه گیری.

فصل چهارم :

الگوبرداری از طبیعت در معماری

1-4 )مقدمه

2-4 )تعریف الگوبرداری و انواع آن

1-2-4 ) الگو

2-2-4 ) تعاریف الگو

3-2-4 ) انواع الگوها73

4-2-4 )الگوبرداری

5-2-4) شیوه های درک و بیان الگو

6-2-4 ) روشهای بیان الگو

7-2-4 )الگوبرداری و فرایند طراحی

8-2-4 )استعاره

9-2-4 ) پارادایم یا الگوواره.

10-2-4 ) الگوهای تقلید از پدیده های زندگی

11-2-4 )انواع مدل سازی

3-4 )الگوبرداری از زیر سامانه های طبیعت در معماری

1-3-4 ) الگوبرداری از طبیت بی جان

2-3-4 ) گیاهان و جانوران.

3-3-4 ) بدن انسان

4-3-4 ) شکل زمین

4-4 ) الهام از سازه طبیعت در ساختمان

1-4-4 ) درخت

2-4-4 )قوس های طبیعی سنگی

3-4-4 ) پوسته تخم پرندگان

4-4-4 ) صدف های دریایی

5-4-4 )ترکیبات شیمیایی

6-4-4 ) استخوان بندی حیوانات

5-4 ) بررسی نحوه الگوبرداری چند معمار طبیعت گرا

1-5-4 )سانتیاگو کالاتراوا

2-5-4)  فرانک لوید رایت

3-5-4 )جان راسکین

4-5-4 ) رنزو پیانو

6-4 )الگوواره های دیگر معماری از طبیعت.

7-4 )نتیجه گیری.

فصل پنجم :

نتیجه گیری و ارائه اصول و معیارهای الگوبرداری از طبیعت

1-5 )مقدمه

2-5 ) اصول ارگانیک(قوانین حاکم بر ساختارهای طبیعی و نحوه استفاده از آنها)

3-5) اصول فرا ارگانیک

4-5 )جمع بندی و نتیجه گیری کلی

 

پاورپوینت بسیار ارزشمند و نفیس

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 141
حجم: 8.47 مگابایت

89,000 ریال – خرید











اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تا 10% تخفیف ویژه کلیه محصولات آموزشی سایت به مناسبت عید غدیر مولا امام علی (ع)(دریافت کد تخفیف)
+