دانلود پاورپوینت انسان، طبیعت و معماری – خانه مورچه


معرفی مورچه

مورچه (formica) حشره‌ای است از راسته نازک بالان که تیره خاصی را به نام تیره مورچگان در این راسته بوجود می‌آورد. مورچه جانوری است اجتماعی و آن دارای گونه‌های بسیاری می‌باشد و مخصوصا برخی گونه‌های نواحی حاره مورچه‌های خطرناک و گوشتخوار هستند. در حدود 8000 گونه مختلف از مورچه‌ها شناخته شده است، مورچه‌ها حشراتی هستند که از نظر هوش و غریزه طبیعی کامل می‌باشند. این حشره در مقایسه با حشرات دیگر، لانه ساده‌تری دارد، بیشتر آنها در زیر زمین تونلهایی حفر می‌کنند، یا با استفاده از مواد خاکریز درست می‌کنند.

مطلبی هم در مورد مورچه های مهاجر بگوییم که چگونه از دسته های مختلف یک گروه واحد مشخص تشکیل شده است . طبق بر رسیهای یک دانشمند بنام فورل مورچه های مهاجر وقتی به جائی می رسند تقریبا دویست لانه مختلف می سازند که در هر کدام از آنها بیش از چهار پنج هزار مورچه زندگی می کنند و وسعت مصرف فضای آنها گاهی به دویست تا سیصد متر هم رسیده است . در نواحی پنسیلوانی آمریکا  نقطه ای وجود دارد که یک شهر بسیار عظیم مورچگان محلی را به وسعت تقریبا چهل هکتار اشغال نموده و در این نواحی هزارو شصد لانه ساخته بودندکه هر کدام یکمتر ارتفاع و چهار متر محیط داشته است و در این محوطه وسیع مورچگان چون پر جمعیت ترین شهر های دنیا زندگی می کردند بطوریکه اگر این خانه ها را روی هم بگذارند ارتفاع آن از بزرگترین اهرام مصر بزرگتر می شود .

تنوع مورچه ها در هر دسته

همه مورچه‌ها دارای زندگی اجتماعی هستند، یعنی مورچه‌ها در دسته‌های جدا از هم زندگی می‌کنند. در هر دسته سه نوع مورچه وجود دارد: ملکه که وظیفه آن تخم گذاری و به دنیا آوردن نوزادان است. عده‌ای مورچه‌های کارگر هستند که فاقد بال می‌باشند و کار آنها جمع‌آوری دانه‌ها و مواد غذایی و حفر لانه و نگهداری تخمها و نوزادان می‌باشد. تعداد کمی از افراد یک لانه ، مورچه‌های نر  هستند که دارای چهار بال نازک می‌باشند. اندازه گروههای مورچه‌ها بسیار متنوع است. برخی از این گروهها یا دسته‌ها فقط شامل چند دوجین مورچه هستند، در حالی که در دسته‌های دیگر صدها هزار مورچه فعال زندگی می‌کنند

استانداردها و ابعاد مورچه

در مورد ابعاد بدن مورچه بدلیل تنوع در انواع مورچگان ابعاد مختلفی وجود دارد که ما در اینجا ابعاد یک مورچه معمولی را مورد مطالعه قرار می دهیم.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33
حجم: 5 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *