فهرست
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….3
مراحل تاسیس کارخانه آسفالت واخذ مجوز……………………………………………………………………4
تعریف محصول…………………………………………………………………………………………………5
ظرفیت تولید…………………………………………………………………………………………………….6
مشخصات فنی آسفالت گرم…………………………………………………………………………………….7
نمودار تولید…………………………………………………………………………………………………….10
کنترل کیفیت……………………………………………………………………………………………………11
جدول برآوردهزینه ساختمان………………………………………………………………………………….13
محوطه سازی………………………………………………………………………………………………….13
جدول برآورد هزینه محوطه سازی…………………………………………………………………………..14
جدول برآورد ماشین آلات تولید آسفالت 80هزارتنی درسال………………………………………………..17
جدول برآورد هزینه تاسیسات عمومی………………………………………………………………………..19
هزینه قبل از بهره برداری…………………………………………………………………………………….19
جدول برآورد مواد اولیه سالانه آسفالت……………………………………………………………………….21
برآورد سوخت و انرژی……………………………………………………………………………………….22
جدول برآورد هزین سوخت و انرژی………………………………………………………………………….24
جدول برآوردحقوق و دست مزد کارکنان……………………………………………………………………..25
اجزا سرمایه در گردش یک ماهه………………………………………………………………………………26
جدول برآورد تامین مالی,هزینه استهلاک,هزینه تعمیر و نگه داری وهزینه تولید سالیانه قیمت تمام شده…26
جدول تعیین نقطه سربه سر……………………………………………………………………………………..29
حرف های آخر وتاسف برانگیز………………………………………………………………………………..30
مقدمه :
در سال 1870 یک شیمیدان بلژیکی با نام دسمت(Desmedt) اولین سنگفرش آسفالت واقعی را، که مخلوطی از ماسه بود، در برابر تالار شهر در نیویورک ایجاد نمود. طراحی دسمدت در بزرگراهی در فرانسه در سال 1852 مورد الگوبرداری قرار گرفت. سپس دسمدت خیابان پنسیلوانیا در واشینگتن را آسفالت کرد که سطح این پرژه 45149 متر مربع بود.یکی از نمایندگان محلی کنگره به دسمدت گفت: ”این کار هرگز عمومیت نخواهد یافت.“ با این حال، بر اساس تقاضای رو بهرشد بازار، پیشبینی میشود پس از 137 سال (در سال 2007) بازار آسفالت- قیر معدنی به 107 میلیون تن برسد. در این میان آسفالت معلق بیشترین رشد را دارد. همچنین به عنوان نشانهای از رشد این محصولات در آینده، چندی است که کار بر روی آسفالتی که در موقع خرابی خودش را تعمیر کند، آغاز شده است. به کارگیری فناوری نانو در ساخت زیربناهای مربوط به حمل ونقل، تقریباً معادل با تلاش بشر برای فرستادن انسان به ماه در سال 1960 است. در سال 2005 ایده ساخت آسفالتی برای بزرگراهها که بتوانند خودشان را تعمیر کنند برای بسیاری دور از ذهن به نظر میرسید.
با توجه به پیشرفت جامعه و نیاز مبرم به مساکن و میادین عمومی مانند خیابانهای ، پارکها و ساختمانها و … که همه جهت وایزولاسیون و بدست آوردن سطح صاف جهت عبور و مرور وسائط نقلیه نیاز به آسفالت دارند.
بنابراین سالانه جهت ساخت این قسمت ها حداقل 30000 تن آسفالت پیش بینی می شود که با توجه به شرایط فوق باید یک کارخانه آسفالت با ظرفیت 80000 تن در سال احداث و ایجاد شود.
برای احداث یک کارخانه آسفالت نیاز به نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر دارد که این کار باعث ایجاد مشاغل در جامعه و رفع بیکاری و یک نوع درآمد برای شاغلان خواهد بود .
بنابراین باید با احداث کارخانه آسفالت سالیانه کشور را تأمین کرد و با این کار صنعت کشور توسعه پیدا می کند و پیشرفت جامعه را بدنبال خواهد داشت .