نقش وسایل کمک آموزشی در یادگیری درس ریاضی عدم استفاده از وسايلي كمك آموزشي يك از علل افت در درس رياضي مي باشد . براي آگاهي از چگونگي تأثير اي نعلت در افت درسي بچه ها ، ابتدا بايد با مفهوم وسايل كمك آموزشي ، اهميت و فايده وسايلي كمك آموزشي ، آشنا شويم . مفهوم وسايل كمك آموزشي : هر چه كه بتواند كيفيت تدريس ويادگيري را افزايش دهد وسيله اي براي كمك به آموزش ايت . رسانه هاي نوشتاري از اولين رسانه هايي بودند كه در مار تعليم و تربيت از آنها استفاده مي شده است ، و سپس رسانه هاي ديگري از قبيل تصاوير ، نقشه ها ، اسلايد ، فيلم ، تلويزيون و بسياري از رسانه …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...دلايل ترک تحصيل دانشآموزان و راهکارهاى جلوگيرى از آن
دلايل ترک تحصيل دانشآموزان و راهکارهاى جلوگيرى از آن تعليم و تريبت و معضلات و مشکلات مربوط به آن يکى از بحثانگيزترين مسائل در جوامع مختلف بوده و هست. دلايل اين اهميت را نيز مىتوان به نکاتى چون، لزوم تعليم و تربيت صحيح نسل آتي، حساسيت و شکنندگى کودکان، نوجوانان و جوانان در مقابل مسائل مختلف؛ سرمايهگذارى دولتمردان جوامع براى دستيابى به موفقيت بيشتر با استفاده از تخصص نسل جوان؛ تاکيد والدين بر تعليم و تربيت درست فرزندان؛ حرکت سرسامآور جوامع به سوى رشد و ترقى و بسيارى نکات ريز و درشت ديگرى نسبت داد و بنا بر دلايل ذکر شده، «ترک تحصيل دانشآموزان» يکى از معضلاتى است که مىتوان آن را به دلايل مختلف، آفتى براى ساختار آموزشي، پرورشى …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...مرمت واحیای آب انبار مسجد شازده
معنا و مفهوم آب انبار : آب اَنبار، يا انبار، حوض انبار، حوض، سردابه، بركه، مَصْنَع، مَصْنَعه، منبع و گاه آبدان، آبگير، تالاب و بَرخ، نوعي مخزن آب سرپوشيده و آببندي شده و غالباً ساخته شده در پايينتر از سطح زمين كه به منظور ذخيرة آب آشاميدني براي ايام كمآبي يا پايداري در برابر دشمن در هنگام محاصره شدن و گاه استفاده از آب خنك در تابستان، در شهرها، روستاها، دژها، مسير راههاي كاروانرو (در رباطها و كاروانسراها) و در دل كوهها ساخته شده است. اين نوع مخازن آب در بيشتر نقاط سرزمين ايران «آب انبار» (دانشنامة ايران و اسلام؛ گلزاري، 53؛ افسر، 219؛ افشار، 1/74، 100، 2/86، 665 ـ669؛ مخلصي، 215، 217، 218؛ آيت الله زادة شيرازي، 30ـ36) و …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...کاشی کاری در گنبد سلطانیه قسمت سوم
بخش سوم تزئينات بوسيله خطوط نوشته: در حاشيه قوسها و دور تا دور ايوانها در كتيبه ها و در طوقه گنبد از طرف داخل همه جا خطوط نوشته با سبك كوفي در انواع و اقسام فرمها و تناسبات در رابطه با بزرگي و كوچكي، حاشيه محيط داخلي گنبد سلطانيه را مزين نموده است. اين خطوط كه دومين قشر تزييناتي را در اين بنا تشكيل ميدهد، با ايجاد سطوح جديد و تغيير شكل در فضاي داخلي گنبد بوجود آمدهاند، در قسمت بالاي قوسها، فرم ساختماني اوليه با ايجاد قشر تزئيني جديد كاملا تغيير شكل پيدا كرده است. قبلا در قشر اصيل، سطوح كاشيكاري با تحرك فوق العاده اي به اين قسمت از فضاي داخلي ختم ميگرديد، لكن با ملات كشي و …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...کاشی کاری در گنبد سلطانیه قسمت دوم
بخش دوم تزئين آجر و كاشي اين نوع تزئين عبارتست از يك سطح آجركاري كه جابجا در آن قطعات كاشي بكار رفته است. به اين گونه كه در نقاط برخورد بين رديف هاي افقي و عمودي جایي كه بخاطر ايجاد نقش، آجر را بصورت يك بافت حصيري كار كرده اند از يك كله كاشي (مربعي به ابعاد 5 در 5 سانتیمتر) استفاده شده است. اين نوع تزئين بخاطر سيستم مقاوم و بافت متشكل و پيوسته آن بيشتر در سطوح پایين ديوارها و در طبقات همكف بكار رفته است و بحق يكنوع تزئين خشن است كه هم داراي روحيه مقاومتي و هم زيبایي بوده است. اين طريقه تزئين در قسمت هاي پائين بنا، سوابق تاريخي ممتد دارد. چنانكه در گذشته نيز …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...