مقدمه
نظر به اینکه درس املاء و به عبارت دیگر خواندن و نوشتن پایه ی کسب علم می باشد و دانش آموزی که در درس املاء ضعیف است عملاً در سایر دروس نیز حتی با وجود استعداد بالا قابلیت پیشرفت نخواهد داشت ، زیرا دانش آموزش که نتواند به سوالات سایر دروس به درستی پاسخ دهد و یا حتی سوالات را تشخیص دهد . در همه دروس دچار ضعف خواهد شد .
با توجه به این که شیوه های تدریس درس فارسی تغییرکرده است لزوم استفاده از روشهای نوین املا گفتن نیز جزء ضروریات یک کلاس پویاو شاداب می باشد.گرچه شاید کاربرد این نوع املا برای کلاسهایی با کثرت دانش آموز ممکن است مشکل زا باشد لیکن با درایت معلمین ارجمند وبا تغییرات اندکی قابل اجرا بوده و املا با نشاط وآموزش همراه می شود .
توصیف وضع موجود
دیدن نمره ی املای مریم برایم خیلی ناراحت کننده در اول سال و وقتی دیدم او در نوشتن املاء مشکل دارد و دیدن قیافه نگران و درهم رفته او برایم خیلی بحث برانگیز بود او را به گوشه ای از مدرسه بردم و پرسیدم چرا در درس املاء ضعیف هستی؟ جواب داد از اول ابتدایی در درس املاء ضعیف بودم و هر چقدر هم از روی آنها می نویسم بازهم یادم می رود. از او پرسیدم شاید در خانه موقع نوشتن و خواندن فارسی تمرکز کافی نداری؟ و یا شاید مشکلات دیگر . . .
فهرست مطالب
مقدمه………………………………………………………………………………. ………………………3
توصیف وضع موجود……………………………………………………… …………..4
بیان مسئله………………………………………………………….. ………………………….5
گردآوری اطلاعات و شواهد………………………………………………………………………………………….6
راه حل های پیشنهادی……………………………………………………………………………………………..9
اجرای راه حل ها………………………………………………………………………………………………….13
روش های بهتر برگزاری آزمون املای تقریری دوره ی راهنمایی…………………………………………………………………13
نتیجه گیری …………………………………………………………….. …………………17
منابع………………………………………………………………………… …………..18
این فایل ورد در 18 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.