آیا با ماساژ درمانی میتوان کوتاهتر شدن یک پا از پای دیگر را درمان کرد؟


رپرتاژ: دلایل زیادی برای کوتاهتر شدن یک پا از پای دیگر وجود دارد. با تجربه کمردرد ، یکی از دلایل آن می تواند عضله چهار سر ران محکم باشد. خوشبختانه ، این الگوی رایج با استفاده مناسب از درمان عصبی و عضلانی قابل اصلاح است.آموزش ماساژ.
حتی هنگام مطالعه ساختار بدن انسان به عنوان یک کودک ، می آموزیم که کل بدن ما بهم پیوسته است. اشعار این آهنگ قدیمی چنین است: “استخوان ران به استخوان ران وصل می شود. استخوان ران به استخوان زانو متصل می شود … از آنجا که ماساژ درمانی در جزئیات مکان و چگونگی پیوند بافتهای مختلف به خوبی آموزش دیده اند ، کمردرد که ناشی از اختلاف بین طول پا است ، برای بسیاری از بدنسازها جای تعجب ندارد.
تقریباً همه پزشکان طب فیزیکی قبول دارند که کوادراتوس لومبوروم (QL) یک عضله مهم برای ثبات لگن ، تراز ساختاری و کارایی عملکرد است. به گفته پزشکان دیوید سیمونز و جنت تراول ، QL “ممکن است نادیده گرفته ترین منبع کمردرد باشد.” از آنجا که یکی از شایع ترین دلایلی که افراد به دنبال ماساژ درمانی هستند ، کمردرد می تواند دلایل نامتناهی داشته باشد. بنابراین ، یک بدنساز باید تاریخچه ، علائم و مکانیک بدن هر مشتری را ارزیابی کند تا QL را برای انجام یک جلسه ماساژ هدفمند و موثر ارزیابی کند.آموزش طب سنتی.
اختلاف طول پا
وقتی درد کمر می آید ، کشف تفاوت طول پا می تواند به پزشکان کمک کند تا علت اصلی ناراحتی مشتری را تشخیص دهند. با این حال ، یک درمانگر ابتدا باید تفاوت بین طول ساختاری پا و اختلاف طول عملکرد پا را تشخیص دهد. توانایی یک بدنساز برای پرداختن به درد مشتری خود به این تفاوت بستگی دارد:
اختلاف طول سازه پاها – همچنین به عنوان اختلاف طول پا واقعی نامیده می شود ، اختلاف ساختاری به دلیل اختلاف طول واقعی بین استخوان ران و راست یا استخوان ران است. اگرچه معمولاً مادرزادی است ، جراحی ها ، تصادفات یا شکستگی های قبلی نیز می تواند اختلاف طول ساختاری پا را ایجاد کند. اختلاف ساختاری واقعی اغلب با لیفت پاشنه یا در صورت جراحی به اندازه کافی شدید درمان می شود. اداره شده توسط یک متخصص دارای مجوز ، دقیق ترین راه برای شناسایی یک مشکل ساختاری با اشعه ایکس است که امکان مقایسه اندازه گیری استخوان هر دو پا را فراهم می کند. اگر مقایسه اشعه ایکس گزینه ای نباشد ، اندازه گیری علائم استخوانی هر پا با اندازه گیری نوار می تواند یک مشکل ساختاری را نشان دهد. با این حال ، دقیق ترین ، اما متداول ترین روش برای ارزیابی اختلاف طول پا بصری است.
اختلاف طول عملکردی پا – اگرچه بیشتر از یک اختلاف ساختاری متداول است ، اما تشخیص علت اختلاف اختلاف عملکردی پا می تواند دشوار باشد. در مواردی که یک پا طولانی تر از پای دیگر ظاهر می شود ، بدون تفاوت معنی داری در طول استخوان ساق پا ، اختلاف اختلاف عملکردی پا به دلیل اعوجاج خستگی وجود دارد. هنگامی که به طور مناسب تجویز شود ، ماساژ درمانی می تواند بسیاری از انواع اعوجاج موضعی را اصلاح کند.
با مشاهده كسی كه درد كمر دارد ناشی از اختلاف طول عملكرد ساق پا ، ارزیابی پوسچر می تواند نشان دهد كه آیا QL نیاز به رهایی دارد.آموزش پوست و زیبائی skin care.
ارزیابی پوسچر: طول پا
هنگامی که ماهیچه ها تلاش می کنند ضعف یا سفت شدن یک ناحیه را جبران کنند ، عدم تعادل عضلانی در یک مکان دیگر به طور معمول نتیجه می گیرد. اعوجاج خلفی روش مکانیکی بدن برای محافظت و جبران آسیب است. متأسفانه ، این اعوجاج از نقطه تعادل طبیعی بدن ، فرد را برای فشارهای بیشتر عضلات ، انقباضات و حتی درد بیشتر تنظیم می کند. اصلاح یک اعوجاج خلقی که باعث عدم اختلاف طول پاها می شود ، می تواند یک راه حل طولانی مدت برای درد مزمن کمر باشد. تعیین عدم تعادل بین طول پا فقط بخشی از ارزیابی وضعیت پوسچر است.
هنگامی که یک مشکل ساختاری پاها رد شد ، ماساژ درمانی باید به مهارتهای بینایی و بینایی خود اعتماد کنند تا اختلاف طول پا را ارزیابی کنند. یک پزشک می تواند با ارزیابی سطح نسبی ستون فقرات فوقانی قدامی خلفی یک مشتری (ASIS) و مالژولی داخلی ، یک اختلاف طول پا را از ناحیه کمر محکم (QL) در این موقعیت ها نشان دهد:
خوابیده به پشت هنگامی در وضعیت خوابیده به پشت تشخیص داده شود، تفاوت طول پا، اغلب ناشی از چرخش iliosacral و / یا عضلات کمر قرارداد هستند. یکی از نشانه های QL منقبض شده این است که باسن بالاتر باشد و پا در آن طرف کوتاه تر ظاهر شود.
عمودی – به محض ایستادن ، وزنه بر روی اندامهای تحتانی قرار می گیرد که می تواند چرخش ایلیوساکرال را تغییر دهد. با این حال ، تحمل وزن با ایستادن باعث عدم اختلاف طول پاها در صورت ایجاد ماهیچه تنگ QL می شود. یکی از نشانه های QL منقبض شده این است که لگن هنگام ایستادن به سمت بالا از آن طرف بیشتر ظاهر شود.
هنگامی که یک QL تنگ پیدا شد که در پشت اختلاف عملکردی پا و درد کمر در پی وجود دارد ، یک ماساژ درمانی مجهز به رهایی این عضله است. توسط آكادمی آمریكایی مدیریت درد به عنوان یكی از مؤثرترین انواع كار بدن برای تسكین دردهای كمردرد شناخته شده است ، درمان عصبی و عضلانی می تواند QL را آزاد كرده و تقارن را در وضعیت مشتری بازگرداند. برای تحقق این هدف ، درمان عصبی عضلانی شامل اعمال فشار استاتیکی و کشش اعمال شده بر نقاط خاص میوفاشیال است. با تکیه بر تکنیک های درمانی عصبی و عضلانی برای ترشح QL ، می توان انحراف ساختاری مزمن که باعث ایجاد اختلاف طول پاها شود ، اصلاح کرد. علاوه بر این ، درمان عصبی و عضلانی کمر را آرام می کند ، که می تواند چرخه را متوقف کنددرد مزمن .
مشخص کردن تفاوت بین طول راست و چپ تنها اولین قدم برای اتصال این ناهنجاری با عضله کمردرد منقبض شده است. فقط یک بدن ساز بدن پس از رد کردن یک پای کوتاه ساختاری و جدا کردن QL به عنوان عضله ایجاد درد کمر ، می تواند با اطمینان خاطر تلاش کند تا به مشتری کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *