دانلود بررسی موضوع نماز در کتاب های درسی


دانلود بررسی موضوع نماز در کتاب های درسی

چکیده

کتاب از عوامل و عناصر بسیار مهمی است که در ماندگاری و توسعه تمدن، نقش بسزایی دارد. در انتقال معارف، باورها، فرهنگ، اندیشه و اندوخته های علمی بشر از نسلی به نسل دیگر نقش کتاب حائز اهمیت است.

وقوع پدیده انقلاب در ارتباطات و فناوری رایانه ای در جهان هرچند سبب رشد و توسعه دانش گردیده است، اما نمی توان نقش و جایگاه کتاب را که یکی از ارکان اصلی تعامل فرهنگ و اندیشه های انسانی و علل تعیین کننده انتقال عرضی و طولی معرفت در جامعه انسانی است، فراموش کرد.

در ایران، کتاب از شاخص های مهم توسعه فرهنگی به شمار می رود؛ اما برای رسیدن به وضع مطلوب و تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، برای رشد و شکوفایی علمی، فکری، تولید دانش و

استقلال در علوم و معارف، تلاش بیش تری لازم است. به نظر می رسد در سال های اخیر، حرکت ها و جهت گیری های امیدبخشی در برنامه ریزی کشوری و ناحیه ای در سطح کلان صورت گرفته است؛ اما هنوز موانع و مشکلاتی بر سر راه این توسعه و رونق علمی و آموزشی وجود دارد.

در آموزش عالی و آموزش و پرورش به علت کم توجهی به نهادینه شدن پژوهش و حاشیه ای بودن تحقیقات، تدوین برنامه های آموزشی و درسی با روش های قدیمی تهیه و ارائه می شود. از سوی دیگر، تأثیر کنکور بر فعالیت های فرهنگی و تعلیمی کشور موجب گردیده است که برنامه های درسی در مقطع متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه ای، کارآمدی خود را از دست بدهد و شیوه های یاددهی، یادگیری و ارزش یابی مدارس، متأثر از شرایط روانی و اجتماعی کنکور باشد. این روند باعث شده تا زمینه های پرورشی و نگرشی دانش آموزان و ترویج مکارم و فضایل در بین آنان، ناقص بماند.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9
حجم: 25 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *