روابط عمومی قوی برای معماران در دفترکار


معمولا دانشکده های معماری محیط هایی بسیار اجتماعی هستند که برای تشویق به همکاری و تعامل طراحی می شوند هر کلاس به صورت استودیویی برای کار گروهی و به نحوی طراحی شده تا به دانشجویان از همان ابتدا بیاموزد که تعاملات چقدر نقش مهمی در تحصیل و فعالیت های حرفه ای در این عرصه خواهد داشت.
بر خلاف محیط های کاری سنتی که هر معمار کار خود را در ایستگاه های کاری خود انجام می دهد- که این فضای کاری کمی شبیه اتاق های اداری است- در دانشکده های معماری دانشجویان دائما در حال گفتگو و به اشتراک گذاشتن ایده ها با یکدیگر هستند  البته امروزه محیط های کاری معماری حرفه ای تر شده اند و فضاهای کاری متفاوتی از دفاتر اداری خشک ایجاد کرده اند به طوری که فرصت های خوبی برای کار موثر همراه با تعاملات بیشتر را مهیا می سازند.
از آنجا که معماری یک حرفه اجتماعی است همکاری و تعاملات سبب بهبود و ارتقاء کیفیت کاری خواهد شد پس در محیط های کاری حتی اگر فضای دفترکار معماری شما به شکلی سنتی طراحی شده  به عنوان معمار باید سعی کنید روابط عمومی قوی داشته باشید زیرا اجتماعی بودن به رشد شما در پروژه هایتان کمک می کند و شما را یاری می رساند تا به رهبر بهتری تبدیل شوید.

همکاران تازه وارد!

شروع یک کار جدید می تواند یک زمان استرس زا برای افراد باشد و شما این فرصت را در افراد تازه وارد می توانید ایجاد کنید که احساس خوبی داشته باشند و یا برای اولین بار فرصتی برای تعاملات با همکاران پیدا کنند می توانید آن ها را به یک فنجان قهوه یا ناهار دعوت کنید یا حتی او را تا قسمت های ناشناس برای او در شرکت همراهی  یا به سایر افراد معرفی کنید!

مکان های مشترک و تعاملات غیر منتظره!

برای مثال اتفاقاتی مانند خراب شدن وسایل که می توانند زمان آزادی برای تعمیر در پی داشته باشند و یا مکان های عمومی مانند اتاق چاپ و پرینت در زمانی که در انتظار هستید  می تواند  فرصتی برای انجام امور اضطراری با همکاران باشد که در مورد کار، خانواده ، مسائل روز حاکم صحبت کنید و از این طریق پیوند خود را بین اعضای تیم خود تقویت کنید. برای مثال در اتاق چاپ به جای اینکه از هر بار چاپ کردن و بالا رفتن از پله ها شکایت داشته باشیم ،از رفت و آمد به عنوان فرصتی برای ارتباط با همکاران استفاده کنید چند دقیقه وقت بگذارید می توانید فقط به سلام و احوال پرسی اکتفا نکنید و در مواردی که خارج از ادب نیست از موضوعاتی مانند روز خود را چطور گذراندی و روی چه پروژه ای کار میکنی؟ برای مکالمه استفاده کنید!
شما ممکن است فکر کنید که صحبت های کوتاه  اتلاف وقت است اما همین مکالمات محدود ممکن است به گفتگو در مورد مسئولیت های پروژه ای منجر شود که در آن متوجه شدید که منابع ارزشمندی دارید که می توانید در آن به اشتراک بگذارید. “اوه ، شما در حال کار روی سایبان شیشه ای و فولادی هستید؟ من همین چند ماه پیش اینکار را برای طبقه پایین را انجام دادم و جزئیات بسیار خوبی پیدا کردم. ” یا از این طریق میتوانید علایق خود را به دیگرن نشان دهید تا در صورت فرصت ،کارهایی را به شما محول سازند. حتی میتواند این بحث کوچک به بحث درباره  سریال Game of Thrones نیز منجر شود اگرچه زمینه کاری خاصی برایتان ایجاد نخواهد کرد اما به یافتن همکاری با سلیقه مشترک و صحبت مشترکی برای دفعات بعدی منجر می شود.

هدفون؟!!! نه!!!

وقتی به هدفون متصل هستید اتصال شما به بقیه دفتر قطع خواهد شد احتمالا مکالماتی را از دست می دهید  یا چیزهایی از چشم شما دور خواهد ماند اگرچه اکثر معماران برای تمرکز روی کار با هدفون موزیک گوش می دهند اما این برای همکاری یا ایجاد ارتباطات انسانی در محل کار مفید نیست بنابراین فقط به یاد داشته باشید که  حداقل زمانی هدفون را از خود جدا کنید!

زمان قبل از جلسات کاری

اگر از معمارانی هستید که سر زمانبندی معین در جلسه هستید  این بدان معنی است که شما از اولین افراد حاضر در جلسه هستید هرکسی که در جلسات زیادی شرکت کرده می داند که زمان انتظار برای کامل شدن تیم جلسه زمانی آزار دهنده است که معمولا همه افراد در سکوت نشسته و یا در حالی که منتظر هستند با گوشی های خود بازی م یکنند. در این میان  شما می توانید از این فرصت برای ارتباط با افراد استفاده کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که این جلسات شامل مشاوران طراحی و مشتریان شما باشند. می توانید بپرسید بازی فوتبال را تماشا کرده اند یا از آنها درباره مسائل کاری و غیر شخصی بپرسید  در این صورت  فقط در عرض زمانی کوتاه ، می توانید ارتباطات قوی تری در حین جلسه ایجاد کنید .

انسان خوب ، ربات بد

زندگی در مورد روابط انسانی است. هرچه روابط خود را با همکاران بیشتر تقویت کنید تیم قوی تر می شود. روابط قوی تر منجر به هم افزایی بیشتر و همکاری مؤثر خواهد شد.
در واقع بهتر است بدانید حیطه های شغلی موقعیتی برای زندگی بهتر است پس اگر مانند یک ربات زمان زیادی از روز را بی وقفه به کار کردن بگذرانید  فرصت ارتباطات و زندگی را از دست داده اید  بنابراین از هر فرصتی در کار برای پویایی ، یادگیری و تعاملات بیشتر کمک بگیرید و همانند موقعیت های کاری تعاملات را نیز از اولویت ها و از اهداف ضروری خود قرار دهید.
قطعا کار کردن با دوستان و گروهی صمیمی بهتر از کار با همکارانی است که  با خود نزدیکی زیادی احساس نمیکنید در واقع کار با دوستان کیفیت کاری و همکاری را افزایش و در ضمن  احساسی لذت بخش برای شما ایجاد خواهد کرد!

مترجم و نویسنده: غزاله عزالدین
منبع: buildingsarecool /آرل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *